Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Režimy paměti ? formáty identity. Ke vztahu paměti a české identity v současné populární kultuře

Popis výsledku

Populární kultura bývá často interpretována jako univerzalistická, globální kultura bez paměti. Studie s touto interpretací polemizuje a snaží se ukázat vztah současné české identity a paměti v současné populární kultuře. Na dvou typech televizních programů se snaží ukázat, že současná populární kultura má výrazné kulturně mnemonické aspekty a pracuje s různými typy paměťových odkazů, jejichž prostřednictvím performuje též současnou ?českou? identitu.

Klíčová slova

popular cultureculture memorycollective memoryidentity

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Režimy paměti ? formáty identity. Ke vztahu paměti a české identity v současné populární kultuře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Populární kultura bývá často interpretována jako univerzalistická, globální kultura bez paměti. Studie s touto interpretací polemizuje a snaží se ukázat vztah současné české identity a paměti v současné populární kultuře. Na dvou typech televizních programů se snaží ukázat, že současná populární kultura má výrazné kulturně mnemonické aspekty a pracuje s různými typy paměťových odkazů, jejichž prostřednictvím performuje též současnou ?českou? identitu.

  • Název v anglickém jazyce

    Regimes of Memory ? Formats of Identity. On the Relations between Memory and Czech Identity in the Contemporary Popular Culture

  • Popis výsledku anglicky

    The popular culture used to be interpreted as a universalist, global, memory-missing culture without any sense for historical thinking. This article argues against this interpretation. It tries to show the relationship between the local (Czech) identityand the local (Czech) memory within the contemporary commercialized leisure. Using two types of TV programs, the paper analyzes two types of the mnemonic issues the popular culture works with, and illustrates how the contemporary popular culture uses these issues to perform what can be called ?Czech identity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Populární kultura v českém prostoru

  • ISBN

    978-80-246-2192-0

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    44-59

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly

Druh výsledku

C - Kapitola v odborné knize

C

CEP

AA - Filosofie a náboženství

Rok uplatnění

2013