Cultural Memory, Underground and Mainstream Culture Reminiscences in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F19%3A00524897" target="_blank" >RIV/68378076:_____/19:00524897 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17411912.2020.1755332?scroll=top&needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17411912.2020.1755332?scroll=top&needAccess=true</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/17411912.2020.1755332" target="_blank" >10.1080/17411912.2020.1755332</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cultural Memory, Underground and Mainstream Culture Reminiscences in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This case study is based on ethnomusicological fieldwork and interviews conducted with two contemporary performers in the Czech Republic, the underground singer Dáša Vokatá and the popular actor Oldřich Kaiser, whose joint performances are based on reminiscences of Czech underground as well as mainstream culture during late Socialism. The paper explores cultural and communicative memory and musical activities regarded as mnemonic products and practices, aiming to demonstrate the process of transition of significant aspects of communicative memory to the domain of cultural memory and to identify the reason for their success in the contemporary commercial music scene.
Název v anglickém jazyce
Cultural Memory, Underground and Mainstream Culture Reminiscences in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This case study is based on ethnomusicological fieldwork and interviews conducted with two contemporary performers in the Czech Republic, the underground singer Dáša Vokatá and the popular actor Oldřich Kaiser, whose joint performances are based on reminiscences of Czech underground as well as mainstream culture during late Socialism. The paper explores cultural and communicative memory and musical activities regarded as mnemonic products and practices, aiming to demonstrate the process of transition of significant aspects of communicative memory to the domain of cultural memory and to identify the reason for their success in the contemporary commercial music scene.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ethnomusicology Forum
ISSN
1741-1912
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
362-383
Kód UT WoS článku
000532140000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85084264702