Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Univerzita ve věku instrumentální racionality. Adorno, Liessmann a zánik vzdělanosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F15%3A00453944" target="_blank" >RIV/67985955:_____/15:00453944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Univerzita ve věku instrumentální racionality. Adorno, Liessmann a zánik vzdělanosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Idea univerzity a vzdělanosti se během několika posledních desetiletí několikrát proměnila. První proměnu popisuje Adorno. Na univerzitách začíná působit princip směny, který se projevuje především na rovině vědomí (zvěcněné vědomí) a vzdělání (fragmentarizace, efemérní informovanost). Objevuje se tak polovzdělanost, která nahrazuje ideu vzdělanosti. Druhou proměnu postihuje Liessmann. Tato proměna souvisí s neoliberalismem a se společností nevzdělanosti. Univerzity se hodnotí podle kvantitativních měřítek, nikoliv podle vzdělanosti absolventů. Mizí tak schopnost kritické reflexe samotné nevzdělanosti.

  • Název v anglickém jazyce

    University at the age of instrumental rationality. Adorno, Liessmann and termination of education

  • Popis výsledku anglicky

    Idea of the University and education has been transformed several times during last few decades. The first transformation was described by Adorno. Universities were exposed to the principle of exchange, which mainly acted on the level of consciousness (reified consciousness) and education (fragmentation, ephemeral information). Half-education which replaced the idea of education appeared. The second transformation is traced by Liessmann. This transformation relates to neoliberalism. Universities are evaluated according to quantitative criteria and the very education of graduates is mostly not the point. Miseducation ceases being critically reflected.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Moderní univerzita. Ideál a realita

  • ISBN

    978-80-7007-419-0

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    245-263

  • Počet stran knihy

    456

  • Název nakladatele

    Filosofia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly