Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Immediacy of Medium: On Walter Benjamin’s Media Philosophy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F19%3A00517527" target="_blank" >RIV/67985955:_____/19:00517527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1515/jbmp-2019-050108" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/jbmp-2019-050108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jbmp-2019-050108" target="_blank" >10.1515/jbmp-2019-050108</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die Unmittelbarkeit des Mediums: Zur Aktualität der Medienphilosophie Walter Benjamins

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dieser Aufsatz möchte zeigen, dass Medienphilosophie einen zentralen Bestandteil von Walter Benjamins Denken bildet und dass erst mit der Überwindung der Annahme, Medien seien vor allem Kommunikationsmittel, eine komplexere und weitreichendere Reflexion seines Verständnisses von Medialität möglich wurde. Ein Medium mag sicher auch als Mittel dienen, doch wird der Begriff für Benjamin dort interessant, wo Medien die unmittelbare Wahrnehmung der Welt bedingen. Erst die Verschiebung in der Auffassung unmittelbarer Wahrnehmung als natürlicher, d. h. historisch unveränderlicher, hin zur Idee ihrer nichtnatürlichen Bedingtheit lässt Benjamins Zugang zur Medialität in den Mittelpunkt rücken.

  • Název v anglickém jazyce

    The Immediacy of Medium: On Walter Benjamin’s Media Philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper demonstrates media philosophy as a fundamental element in Walter Benjamin’s thought. Benjamin interprets medium not as a communicative tool, or a means of communication, but rather in its immediacy, or in its effect on the immediate perceiving of the world. After paying attention to Benjamin’s various reflections on the concept of media, the paper systematically explicates his late reflections on the “medium of perception”.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Internationales Jahrbuch für Medienphilosophie

  • ISSN

    2194-7554

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    87-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus