Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Walter Benjamin a nová média

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00062151" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00062151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Walter Benjamin a nová média

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text přibližuje formou reflexivní kritiky teorii nových médií německého myslitele Waltera Benjamina a porovnává ji se současnými pohledy na nejnovější nová média. Při komparaci využívá zvláště Benjaminovy koncepty aury a flaneura. Studie ukazuje neudržitelnost snahy oddělovat teorie starých nových médií a nových nových médií a ilustruje jejich těsné propojení v Benjaminových textech.

  • Název v anglickém jazyce

    Walter Benjamin and New Media

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with reading of Walter Benjamin?s works focused on new media and places specific pressure on the notions of aura and flaneur, two well-known concepts in Benjamin scholarship. The article argues for the inseparability old and new, modernand postmodern theory of media and illustrates their close connections in Benjamin?s texts. The author agues a sceptical view of the idea that the advent of digital new media is connected by necessity to a major historical break. He concludes that Benjamin?s theory of the new media is highly useful for describing and understanding the current new media communication and subjectivity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    III.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    7-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus