Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The public good of higher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F19%3A00537787" target="_blank" >RIV/67985955:_____/19:00537787 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9780429465857" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4324/9780429465857</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9780429465857" target="_blank" >10.4324/9780429465857</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The public good of higher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter will consider the rise of the ‘multiversity’ and the place of public higher education in its development. The term ‘multiversity’ indicates the multiple functions of research, contribution to economic growth, cultural reproduction and teaching, as well as possible conflicts among these different aims. Relatively neglected among the functions of the modern university, however, is its role in democracy, and also how democracy has shaped the university. In this context, the professionalisation of the academic role is also considered as involving the democratisation of the professions. It will conclude with a discussion of neo-liberalism and its impact upon the university, both in terms of undermining its role in democracy and also de-professionalisation of the academic role.

  • Název v anglickém jazyce

    The public good of higher education

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter will consider the rise of the ‘multiversity’ and the place of public higher education in its development. The term ‘multiversity’ indicates the multiple functions of research, contribution to economic growth, cultural reproduction and teaching, as well as possible conflicts among these different aims. Relatively neglected among the functions of the modern university, however, is its role in democracy, and also how democracy has shaped the university. In this context, the professionalisation of the academic role is also considered as involving the democratisation of the professions. It will conclude with a discussion of neo-liberalism and its impact upon the university, both in terms of undermining its role in democracy and also de-professionalisation of the academic role.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Social Structures of Global Academia

  • ISBN

    978-1-138-61012-5

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    21-34

  • Počet stran knihy

    240

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly

    000545567500002