Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adverbial Experience. The Aesthetics of Contemporary Art

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F20%3A00578044" target="_blank" >RIV/67985955:_____/20:00578044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adverbial Experience. The Aesthetics of Contemporary Art

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Arthur Danto’s main contribution to the philosophy of art can be seen in his claim that the contemporary artworks do not differ from ordinary objects in terms of perception and that to see something as art requires an artistic theory (Danto 1998). I demonstrate that although perception cannot often discriminate between contemporary artworks and ordinary objects, the difference between the two may be articulated not only by means of a theory but also by means of an experience. I speak of non-perceptual aesthetic experience and I demonstrate that it is based on frustrated action-awareness. To support my thesis, I make use of the adverbialist model of aesthetic experience recently introduced by J. Dokic (2016).

  • Název v anglickém jazyce

    Adverbial Experience. The Aesthetics of Contemporary Art

  • Popis výsledku anglicky

    Arthur Danto’s main contribution to the philosophy of art can be seen in his claim that the contemporary artworks do not differ from ordinary objects in terms of perception and that to see something as art requires an artistic theory (Danto 1998). I demonstrate that although perception cannot often discriminate between contemporary artworks and ordinary objects, the difference between the two may be articulated not only by means of a theory but also by means of an experience. I speak of non-perceptual aesthetic experience and I demonstrate that it is based on frustrated action-awareness. To support my thesis, I make use of the adverbialist model of aesthetic experience recently introduced by J. Dokic (2016).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů