Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How play matters for democracy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F22%3A00552656" target="_blank" >RIV/67985955:_____/22:00552656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4324/9781003122289-1" target="_blank" >https://doi.org/10.4324/9781003122289-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003122289-1" target="_blank" >10.4324/9781003122289-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How play matters for democracy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter maps different approaches of play studies towards the question of democracy. It enumerates the reasons why researchers explore the role and importance of play in social behaviour, social cohesion, conflict management, cultural dialogue, or policy-making and democratic life. It shows that the context of current societal and political challenges urges the community of play researchers to revisit the relationship between play and politics, or the contribution of play to imagining and creating more viable alternatives for the lives of communities. The authors introduce the term democracy as well as play as polysemic and ambiguous. The chapter argues that since these notions disrupt security, clarity and certitude of academic discourse, they also activate vigilance, a knowing how to work with open concepts, an academic practice of democracy as openness. The chapter further identifies four domains where the intertwining of democracy and play seems in particular philosophically inspiring: the philosophy of play and democracy in relationship to normativity, playful activism and democracy embodied in urban spaces, art and its power to resist political and normative dominance, and paradoxes of play and democracy in education.

  • Název v anglickém jazyce

    How play matters for democracy

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter maps different approaches of play studies towards the question of democracy. It enumerates the reasons why researchers explore the role and importance of play in social behaviour, social cohesion, conflict management, cultural dialogue, or policy-making and democratic life. It shows that the context of current societal and political challenges urges the community of play researchers to revisit the relationship between play and politics, or the contribution of play to imagining and creating more viable alternatives for the lives of communities. The authors introduce the term democracy as well as play as polysemic and ambiguous. The chapter argues that since these notions disrupt security, clarity and certitude of academic discourse, they also activate vigilance, a knowing how to work with open concepts, an academic practice of democracy as openness. The chapter further identifies four domains where the intertwining of democracy and play seems in particular philosophically inspiring: the philosophy of play and democracy in relationship to normativity, playful activism and democracy embodied in urban spaces, art and its power to resist political and normative dominance, and paradoxes of play and democracy in education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-20031S" target="_blank" >GA19-20031S: K nové ontologii společenské soudržnosti</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Play and Democracy: Philosophical perspectives

  • ISBN

    978-0-367-64127-6

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Počet stran knihy

    264

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly