Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Hidden Teacher. On Patočka’s impact on today’s Czech philosophy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F23%3A00577614" target="_blank" >RIV/67985955:_____/23:00577614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://repository.pedagogica.edu.co/bitstream/handle/20.500.12209/19028/patocka-lector-comenio.pdf" target="_blank" >http://repository.pedagogica.edu.co/bitstream/handle/20.500.12209/19028/patocka-lector-comenio.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    El maestro oculto. Sobre el impacto de Patočka en la filosofía checa de hoy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Este artículo pretende dilucidar el impacto de Patočka en la filosofía checa contemporánea. Como preliminar, presenta la concepción general de Patočka sobre el posible impacto de la filosofía como tal. Al parecer, para Patočka, la función clarificadora de la filosofía era lo más relevante, mucho más que su posible capacidad para estimular procesos objetivos o sociales. A continuación, explica qué impacto esperaba el propio Patočka de su propia actividad como filósofo. Aquí se ve que su principal preocupación era transmitir la gran tradición filosófica descuidada por los intelectuales checos, principalmente la filosofía antigua y el idealismo alemán. Por último, se esboza el impacto de los escritos y conferencias de Patočka que se puede ver hoy en día en la filosofía checa: en el estudio de la filosofía antigua y clásica alemana, en las nuevas concepciones filosóficas inspiradas en él, en la fenomenología y en los debates sobre la historia checa moderna.

  • Název v anglickém jazyce

    The Hidden Teacher. On Patočka’s impact on today’s Czech philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to elucidate Patočka’s impact on contemporary Czech philosophy. As a preliminary, it presents Patočka’s general conception of the possible impact of philosophy as such. It seems that for Patočka, the clarifying function of philosophy was the most relevant, much more than its possible capacity to stimulate objective or social processes. It then explains what impact Patočka himself expected from his own activity as a philosopher. Here we can see that his main concern was to pass on the great philosophical tradition neglected by Czech intellectuals, primarily ancient philosophy and German Idealism. Finally, it sketches the impact of Patočka’s writings and lectures that can actually be seen today in Czech philosophy-in the study of ancient and Classical German Philosophy, in new philosophical conceptions inspired by him, in phenomenology, and in debates about modern Czech history.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-26526S" target="_blank" >GA20-26526S: Humanismus české filosofie jako otevřená otázka. Patočka, Masaryk, jejich kritici a pokračovatelé</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Patočka lector de Comenio. De la filosofía de la educación

  • ISBN

    978-628-7651-02-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    161-174

  • Počet stran knihy

    184

  • Název nakladatele

    Universidad Pedagógica Nacional

  • Místo vydání

    Bogotá

  • Kód UT WoS kapitoly