Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Freedom (Not Only) in Research and the Academic Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F23%3A00577817" target="_blank" >RIV/67985955:_____/23:00577817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1163/9789004546035_007" target="_blank" >https://doi.org/10.1163/9789004546035_007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004546035_007" target="_blank" >10.1163/9789004546035_007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Freedom (Not Only) in Research and the Academic Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on aspects and issues related to the concept of academic freedom. In the first section, the historical development of academic freedom is presented. It shows its institutionalestablishment, rationale, changes over time and embedding in the overall conception of the role of universities in society. In the second section, various aspects of academic freedom, such as the relationships and conflicts between academic freedom as an institutional right versus academic freedom as a right of individual faculty or academic freedom as special rights accruing to faculty versus academic freedom as a right to general freedom of speech, are discussed. In the third and final section, the chapter assesses the discussion to date on the themes and tensions in academic freedom, and its relationship to general freedom of speech.

  • Název v anglickém jazyce

    Freedom (Not Only) in Research and the Academic Context

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on aspects and issues related to the concept of academic freedom. In the first section, the historical development of academic freedom is presented. It shows its institutionalestablishment, rationale, changes over time and embedding in the overall conception of the role of universities in society. In the second section, various aspects of academic freedom, such as the relationships and conflicts between academic freedom as an institutional right versus academic freedom as a right of individual faculty or academic freedom as special rights accruing to faculty versus academic freedom as a right to general freedom of speech, are discussed. In the third and final section, the chapter assesses the discussion to date on the themes and tensions in academic freedom, and its relationship to general freedom of speech.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Towards a New Research Era. A Global Comparison of Research Distortions

  • ISBN

    978-90-04-54493-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    72-85

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    Brill

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly