Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Appropriation through Gaps. Czech Reception of Greek Tragedy in the 19th and the Early 20th Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985955%3A_____%2F25%3A00605081" target="_blank" >RIV/67985955:_____/25:00605081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1163/9789004695306_002" target="_blank" >https://doi.org/10.1163/9789004695306_002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004695306_002" target="_blank" >10.1163/9789004695306_002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Appropriation through Gaps. Czech Reception of Greek Tragedy in the 19th and the Early 20th Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter employs the concept of “gaps”, a term well-known in literary theory, to explore the formation of a coherent and linear narrative of Greek tragedy in Czech culture of the 19th and early 20th centuries. It shows which ideological assumptions typical of Czech society at the time are projected onto the three most famous representatives of Greek tragedy and, through, them onto the idea of the evolution of the tragic genre, thus forming a specifically Czech filling of the “gaps” in the narrative of Greek tragedy. The chapter also shows what emphases Czech sources chose from foreign aesthetic schemes that were widespread at the time.

  • Název v anglickém jazyce

    Appropriation through Gaps. Czech Reception of Greek Tragedy in the 19th and the Early 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter employs the concept of “gaps”, a term well-known in literary theory, to explore the formation of a coherent and linear narrative of Greek tragedy in Czech culture of the 19th and early 20th centuries. It shows which ideological assumptions typical of Czech society at the time are projected onto the three most famous representatives of Greek tragedy and, through, them onto the idea of the evolution of the tragic genre, thus forming a specifically Czech filling of the “gaps” in the narrative of Greek tragedy. The chapter also shows what emphases Czech sources chose from foreign aesthetic schemes that were widespread at the time.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2025

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Re-embodying and Rethinking Greek and Roman Drama in Modern Times

  • ISBN

    978-90-04-69528-3

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    3-25

  • Počet stran knihy

    357

  • Název nakladatele

    Brill

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly