Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnávání hádacích her s homogenními a heterogenními hráči: experiemntální výsledky a CH vysvětlení

Popis výsledku

Zkoumáme rozhodování jedinců v jednoduchém a komplexním prostředí. Používáme verzi Hádací hry (hra Volba krásy) jako nástroj pro naše zkoumání matematicky nadaných studentů. Zjišťujeme, že subjekty myslí v komplexním prostředí více opatrně a rozhodnutí činí uváženě. Racionalizujeme naše nálezy pomocí modelu Kognitivní hiearchie (CH) navrženém Camerem, Ho a Chongem (2002). Dáváme do souvislosti naše poznatky s literaturou o kolektivním rozhodování.

Klíčová slova

guessing gamesplayersCH model

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparing guessing games with homogeneous and heterogeneous players: experimental results and a CH explanation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate the decisions of individuals in simple and complex environments. We use a version of the Guessing Game (Beauty-contest Game) as a vehicle for our investigation, employing mathematically talented students. We find that our subjects think incomplex environments more carefully before making decisions. We rationalize our findings using the Cognitive Hierarchy (CH) model proposed by Camerer, Ho, and Chong (2002). We relate our results to the emerging literature on the decision making of collective actors.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparing guessing games with homogeneous and heterogeneous players: experimental results and a CH explanation

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate the decisions of individuals in simple and complex environments. We use a version of the Guessing Game (Beauty-contest Game) as a vehicle for our investigation, employing mathematically talented students. We find that our subjects think incomplex environments more carefully before making decisions. We rationalize our findings using the Cognitive Hierarchy (CH) model proposed by Camerer, Ho, and Chong (2002). We relate our results to the emerging literature on the decision making of collective actors.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics Bulletin

  • ISSN

    1545-2921

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

AH - Ekonomie

Rok uplatnění

2008