Indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F09%3A00331498" target="_blank" >RIV/67985998:_____/09:00331498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game
Popis výsledku v původním jazyce
We study indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game. At any time only half of the subjects can build a reputation. This allows us to study both pure indirect reciprocity that is not contaminated by strategic reputation building and the impact of incentives for strategic reputation building on the helping rate.
Název v anglickém jazyce
Indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game
Popis výsledku anglicky
We study indirect reciprocity and strategic reputation building in an experimental helping game. At any time only half of the subjects can build a reputation. This allows us to study both pure indirect reciprocity that is not contaminated by strategic reputation building and the impact of incentives for strategic reputation building on the helping rate.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Games and Economic Behavior
ISSN
0899-8256
e-ISSN
—
Svazek periodika
67
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000271143900006
EID výsledku v databázi Scopus
—