Does anticipated regret really matter? Revisiting the role of feedback in auction bidding
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F13%3A00392244" target="_blank" >RIV/67985998:_____/13:00392244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp487.pdf" target="_blank" >http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp487.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Does anticipated regret really matter? Revisiting the role of feedback in auction bidding
Popis výsledku v původním jazyce
Does the type of post-auction feedback affect bidding behavior in first price auctions? Filiz- Ozbay and Ozbay (2007) find that such manipulation can increase bids in a one-shot auction. They explain this as an effect of anticipated regret combined withthe assumption that feedback directly affects salience of regret relative to material payoff. We revisit this important market design issue using four different auction protocols and a large sample of subjects. We do not find any systematic effect of feedback on the average bid/value ratio. This evidence indicates either the lack of anticipated regret or its manipulability by feedback in one-shot auctions.
Název v anglickém jazyce
Does anticipated regret really matter? Revisiting the role of feedback in auction bidding
Popis výsledku anglicky
Does the type of post-auction feedback affect bidding behavior in first price auctions? Filiz- Ozbay and Ozbay (2007) find that such manipulation can increase bids in a one-shot auction. They explain this as an effect of anticipated regret combined withthe assumption that feedback directly affects salience of regret relative to material payoff. We revisit this important market design issue using four different auction protocols and a large sample of subjects. We do not find any systematic effect of feedback on the average bid/value ratio. This evidence indicates either the lack of anticipated regret or its manipulability by feedback in one-shot auctions.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP402%2F11%2F1726" target="_blank" >GAP402/11/1726: Behaviorální Design Aukcí</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů