Does higher education decrease support for terrorism?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F13%3A00425187" target="_blank" >RIV/67985998:_____/13:00425187 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/peps-2013-0027" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/peps-2013-0027</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/peps-2013-0027" target="_blank" >10.1515/peps-2013-0027</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Does higher education decrease support for terrorism?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper examines the educational level of the part of the public in 16 Middle Eastern, Asian and African countries who justify suicide bombing and dislike regional/world powers, and its relationship with the occurrence of terrorism originating from theformer countries and directed against the powers. We find that the share of highly educated people in this critical support group (regardless of gender and age) in a country is significantly correlated with the number of international terrorist acts carried out by individuals or groups from that country. The paper confirms that public opinion has an impact on terrorism and suggests that increasing education is not by itself a sufficient means of counter-terrorist policy.
Název v anglickém jazyce
Does higher education decrease support for terrorism?
Popis výsledku anglicky
The paper examines the educational level of the part of the public in 16 Middle Eastern, Asian and African countries who justify suicide bombing and dislike regional/world powers, and its relationship with the occurrence of terrorism originating from theformer countries and directed against the powers. We find that the share of highly educated people in this critical support group (regardless of gender and age) in a country is significantly correlated with the number of international terrorist acts carried out by individuals or groups from that country. The paper confirms that public opinion has an impact on terrorism and suggests that increasing education is not by itself a sufficient means of counter-terrorist policy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP402%2F12%2F0510" target="_blank" >GAP402/12/0510: Veřejné mínění a terorismus: společenská podpora, motivace a účast v teroristických akcích</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Peace Economics, Peace Science and Public Policy
ISBN
—
ISSN
1079-2457
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
343-358
Název nakladatele
Walter de Gruyter GmbH
Místo vydání
Berlin/Boston
Místo konání akce
Milan
Datum konání akce
24. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—