Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does higher education decrease support for terrorism?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F13%3A00425187" target="_blank" >RIV/67985998:_____/13:00425187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/peps-2013-0027" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/peps-2013-0027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/peps-2013-0027" target="_blank" >10.1515/peps-2013-0027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does higher education decrease support for terrorism?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the educational level of the part of the public in 16 Middle Eastern, Asian and African countries who justify suicide bombing and dislike regional/world powers, and its relationship with the occurrence of terrorism originating from theformer countries and directed against the powers. We find that the share of highly educated people in this critical support group (regardless of gender and age) in a country is significantly correlated with the number of international terrorist acts carried out by individuals or groups from that country. The paper confirms that public opinion has an impact on terrorism and suggests that increasing education is not by itself a sufficient means of counter-terrorist policy.

  • Název v anglickém jazyce

    Does higher education decrease support for terrorism?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the educational level of the part of the public in 16 Middle Eastern, Asian and African countries who justify suicide bombing and dislike regional/world powers, and its relationship with the occurrence of terrorism originating from theformer countries and directed against the powers. We find that the share of highly educated people in this critical support group (regardless of gender and age) in a country is significantly correlated with the number of international terrorist acts carried out by individuals or groups from that country. The paper confirms that public opinion has an impact on terrorism and suggests that increasing education is not by itself a sufficient means of counter-terrorist policy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP402%2F12%2F0510" target="_blank" >GAP402/12/0510: Veřejné mínění a terorismus: společenská podpora, motivace a účast v teroristických akcích</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Peace Economics, Peace Science and Public Policy

  • ISBN

  • ISSN

    1079-2457

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    343-358

  • Název nakladatele

    Walter de Gruyter GmbH

  • Místo vydání

    Berlin/Boston

  • Místo konání akce

    Milan

  • Datum konání akce

    24. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku