Gender, education and terrorism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F14%3A00441285" target="_blank" >RIV/67985998:_____/14:00441285 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJEED.2014.059864" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJEED.2014.059864</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJEED.2014.059864" target="_blank" >10.1504/IJEED.2014.059864</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender, education and terrorism
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the effect of gender and education on support for and the occurrence of international terrorism. We use the PEW 2007 Survey data on attitudes towards nine powers defined as 'target countries' and suicide terrorism in 16 Middle Eastern, African and Asian countries with predominantly Muslim populations ('source countries') and link it to the NCTC data on international terrorism originating from the source countries and directed against the nine target countries (China, Egypt, the European Union, India, Iran, Japan, Russia, Saudi Arabia and the USA). Analysing the demographic characteristics of the group of respondents relevant for the occurrence of terrorism we find that women with tertiary education who justify suicide bombing and have an unfavourable opinion towards the countries that are potential targets of international terrorism have a significant impact on the occurrence of terrorist acts. Our results challenge widespread views on the role of women and educatio
Název v anglickém jazyce
Gender, education and terrorism
Popis výsledku anglicky
This paper examines the effect of gender and education on support for and the occurrence of international terrorism. We use the PEW 2007 Survey data on attitudes towards nine powers defined as 'target countries' and suicide terrorism in 16 Middle Eastern, African and Asian countries with predominantly Muslim populations ('source countries') and link it to the NCTC data on international terrorism originating from the source countries and directed against the nine target countries (China, Egypt, the European Union, India, Iran, Japan, Russia, Saudi Arabia and the USA). Analysing the demographic characteristics of the group of respondents relevant for the occurrence of terrorism we find that women with tertiary education who justify suicide bombing and have an unfavourable opinion towards the countries that are potential targets of international terrorism have a significant impact on the occurrence of terrorist acts. Our results challenge widespread views on the role of women and educatio
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Education Economics and Development
ISSN
1759-5673
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
40-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—