Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rigid pricing and rationally inattentive consumer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F15%3A00445750" target="_blank" >RIV/67985998:_____/15:00445750 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11640/15:00455390

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jet.2015.01.021" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jet.2015.01.021</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jet.2015.01.021" target="_blank" >10.1016/j.jet.2015.01.021</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rigid pricing and rationally inattentive consumer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper proposes a mechanism leading to rigid pricing as an optimal strategy. It applies a framework of rational inattention to study the pricing strategies of a monopolistic seller facing a consumer with limited information capacity. The consumer needs to process information about the realized price, while the seller is perfectly attentive. The seller chooses to price rigidly, i.e. prices respond to changes in the unit input cost less than if the consumer was perfectly attentive. The rigidity is sometimes manifested by discreteness of prices ? the seller charges a finite set of different prices even for a continuous range of unit input costs. The seller does so to provide the consumer with easily observable prices, which stimulates her to consume more and increases the seller's profit.

  • Název v anglickém jazyce

    Rigid pricing and rationally inattentive consumer

  • Popis výsledku anglicky

    This paper proposes a mechanism leading to rigid pricing as an optimal strategy. It applies a framework of rational inattention to study the pricing strategies of a monopolistic seller facing a consumer with limited information capacity. The consumer needs to process information about the realized price, while the seller is perfectly attentive. The seller chooses to price rigidly, i.e. prices respond to changes in the unit input cost less than if the consumer was perfectly attentive. The rigidity is sometimes manifested by discreteness of prices ? the seller charges a finite set of different prices even for a continuous range of unit input costs. The seller does so to provide the consumer with easily observable prices, which stimulates her to consume more and increases the seller's profit.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Economic Theory

  • ISSN

    0022-0531

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    158 B

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    656-678

  • Kód UT WoS článku

    000358469700009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84931011201