Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Platy učitelů českých základních škol: setrvale nízké a neatraktivní

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F15%3A00450267" target="_blank" >RIV/67985998:_____/15:00450267 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Platy učitelů českých základních škol: setrvale nízké a neatraktivní

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výše a struktura učitelských platů výrazně formují celkový zájem o profesi učitele a spoluurčují i strukturu zájemců o ni. Od dispozic a kvality nových zájemců o učitelskou profesi se odvíjí i dlouhodobá kvalita vzdělávání a vzdělávacích výsledků té které země s výraznými dopady na dlouhodobý hospodářský růst. Platy učitelů českých základních veřejných škol v relativním srovnání s platy vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců patří dlouhodobě k nejnižším mezi třicítkou nejrozvinutějších zemí světa. Co se týče obecných dovedností učitelů, jsou učitelé v rámci Česka stále ještě na poměrně dobré relativní úrovni. Zájem nadanější části mladé generace Čechů o profesi učitele je však v současnosti velmi nízký.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers’ pay: consistently low and unattractive

  • Popis výsledku anglicky

    The level and structure of teachers’ salaries significantly affect overall interest in the teaching profession and play a part in determining the structure of those interested in the profession. The quality of new recruits to the teaching profession in turn determines the long term quality of education and educational results in the given country. Salaries for teachers at Czech public primary schools, in a relative comparison with salaries for highly qualified employees, have long been among the lowest in the world’s thirty most developed countries. As far as teachers’ general skills are concerned, these are still relatively good in the Czech Republic compared to many other countries. This is however undoubtedly determined to a large extent on the high numbers of older teachers in the profession, who began their careers decades ago. Interest in the teaching profession among talented younger Czechs is currently very low.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů