Platy českých učitelů zůstávají velmi nízké
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F16%3A00462067" target="_blank" >RIV/67985998:_____/16:00462067 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Platy českých učitelů zůstávají velmi nízké
Popis výsledku v původním jazyce
Učitelské platy v dlouhodobějším horizontu spoluurčují kvalitu učitelů a školního vzdělávání. Relativní úroveň učitelských platů v poměru k platům v alternativních profesích v dané zemi totiž ovlivňuje i to, z jakých řad se rekrutují mladí zájemci o učitelskou profesi, kdo z nich se učitelem skutečně stane a zda ti nejlepší v této profesi dlouhodobě setrvají. Relativní platy českých učitelů však v tomto ohledu dlouhodobě patří k nejnižším v rámci více než třiceti nejvyspělejších zemí světa (OECD). Tato studie ukazuje, že navyšování učitelských platů i v roce 2015 stěží drželo krok s růstem platů ostatních vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců veřejného a soukromého sektoru. Nepříznivá relativní platová situace českých učitelů se tak za posledních deset let v podstatě nezměnila.
Název v anglickém jazyce
Salaries of Czech teachers remain low
Popis výsledku anglicky
Teacher salaries, in the long term, co-determine the quality of teachers and education in schools. The relative teachers’ pay compared with salaries in alternative professions in a country also determines what ranks prospective young teachers recruit from, which of them ultimately become teachers and whether the best of them sustain a long-term career in teaching. For long relative salaries of Czech teachers have been among the lowest among more than 30 most developed countries of the world (OECD). Also in 2015, as the study shows, increases in teacher salaries only hardly kept pace with the trend of salaries of other tertiary-educated public and private sector employees. In the last decade, the unfavourable relative pay situation of Czech teachers has effectively not changed.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů