Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attention discrimination: theory and field experiments with monitoring information acquisition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F16%3A00460029" target="_blank" >RIV/67985998:_____/16:00460029 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/16:10324913 RIV/00216208:11640/16:00459848

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.20140571" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1257/aer.20140571</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1257/aer.20140571" target="_blank" >10.1257/aer.20140571</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attention discrimination: theory and field experiments with monitoring information acquisition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We integrate tools to monitor information acquisition in field experiments on discrimination and examine whether gaps arise already when decision makers choose the effort level for reading an application. In both countries we study, negatively stereotyped minority names reduce employers’ effort to inspect resumes. In contrast, minority names increase information acquisition in the rental housing market. Both results are consistent with a model of endogenous allocation of costly attention, which magnifies the role of prior beliefs and preferences beyond the one considered in standard models of discrimination. The findings have implications for magnitude of discrimination, returns to human capital and policy.

  • Název v anglickém jazyce

    Attention discrimination: theory and field experiments with monitoring information acquisition

  • Popis výsledku anglicky

    We integrate tools to monitor information acquisition in field experiments on discrimination and examine whether gaps arise already when decision makers choose the effort level for reading an application. In both countries we study, negatively stereotyped minority names reduce employers’ effort to inspect resumes. In contrast, minority names increase information acquisition in the rental housing market. Both results are consistent with a model of endogenous allocation of costly attention, which magnifies the role of prior beliefs and preferences beyond the one considered in standard models of discrimination. The findings have implications for magnitude of discrimination, returns to human capital and policy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American Economic Review

  • ISSN

    0002-8282

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    106

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    39

  • Strana od-do

    1437-1475

  • Kód UT WoS článku

    000379341500007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84978785785