Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attention discrimination: theory and field experiments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F13%3A00422016" target="_blank" >RIV/00216208:11640/13:00422016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attention discrimination: theory and field experiments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We link two important ideas: attention is scarce and a lack of information about an individual drives discrimination in selection decisions. We model how knowledge of ethnicity influences allocation of attention to available information about an applicant. When only a small share of applicants is accepted, negative stereotypes are predicted to lower attention, while the effect is opposite when most applicants are accepted. We test for such ?attention discrimination in two field experiments. We send emails responding to job offers and apartment-rental advertisements and monitor information acquisition, a new feature in this type of experiment. We vary the names of applicants to signal ethnicity and find that minority names are about half as likely to receive an invitation for an apartment viewing or a job interview. The novel finding is that minority names affect the likelihood of resumes being read on the labor market as well as an applicant?s personal website being inspected on the ho

  • Název v anglickém jazyce

    Attention discrimination: theory and field experiments

  • Popis výsledku anglicky

    We link two important ideas: attention is scarce and a lack of information about an individual drives discrimination in selection decisions. We model how knowledge of ethnicity influences allocation of attention to available information about an applicant. When only a small share of applicants is accepted, negative stereotypes are predicted to lower attention, while the effect is opposite when most applicants are accepted. We test for such ?attention discrimination in two field experiments. We send emails responding to job offers and apartment-rental advertisements and monitor information acquisition, a new feature in this type of experiment. We vary the names of applicants to signal ethnicity and find that minority names are about half as likely to receive an invitation for an apartment viewing or a job interview. The novel finding is that minority names affect the likelihood of resumes being read on the labor market as well as an applicant?s personal website being inspected on the ho

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů