Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparing decisions under compound risk and ambiguity: the importance of cognitive skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F16%3A00462682" target="_blank" >RIV/67985998:_____/16:00462682 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11640/16:00468780

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.socec.2016.01.007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.socec.2016.01.007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.socec.2016.01.007" target="_blank" >10.1016/j.socec.2016.01.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparing decisions under compound risk and ambiguity: the importance of cognitive skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    I investigate the relationship between attitudes towards ambiguity and the ability to reduce compound risks. The evidence from an experiment on adolescents shows that patterns identified in the previous literature are susceptible to experimental implementation and the characteristics of the subjects. Cognitive skills and the way lotteries are presented affect reduction of compound risks differently to ambiguity neutrality. My results suggest that theoretical studies which model ambiguity preferences by relaxing the assumption of compound risk reduction should be viewed with caution, and I add to the evidence against the use of compound lotteries to represent ambiguous environments in experiments.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparing decisions under compound risk and ambiguity: the importance of cognitive skills

  • Popis výsledku anglicky

    I investigate the relationship between attitudes towards ambiguity and the ability to reduce compound risks. The evidence from an experiment on adolescents shows that patterns identified in the previous literature are susceptible to experimental implementation and the characteristics of the subjects. Cognitive skills and the way lotteries are presented affect reduction of compound risks differently to ambiguity neutrality. My results suggest that theoretical studies which model ambiguity preferences by relaxing the assumption of compound risk reduction should be viewed with caution, and I add to the evidence against the use of compound lotteries to represent ambiguous environments in experiments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Behavioral and Experimental Economics

  • ISSN

    2214-8043

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    94-105

  • Kód UT WoS článku

    000384852300011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84959228820