Comparing decisions under compound risk and ambiguity: the importance of cognitive skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F16%3A00462682" target="_blank" >RIV/67985998:_____/16:00462682 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11640/16:00468780
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.socec.2016.01.007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.socec.2016.01.007</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.socec.2016.01.007" target="_blank" >10.1016/j.socec.2016.01.007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparing decisions under compound risk and ambiguity: the importance of cognitive skills
Popis výsledku v původním jazyce
I investigate the relationship between attitudes towards ambiguity and the ability to reduce compound risks. The evidence from an experiment on adolescents shows that patterns identified in the previous literature are susceptible to experimental implementation and the characteristics of the subjects. Cognitive skills and the way lotteries are presented affect reduction of compound risks differently to ambiguity neutrality. My results suggest that theoretical studies which model ambiguity preferences by relaxing the assumption of compound risk reduction should be viewed with caution, and I add to the evidence against the use of compound lotteries to represent ambiguous environments in experiments.
Název v anglickém jazyce
Comparing decisions under compound risk and ambiguity: the importance of cognitive skills
Popis výsledku anglicky
I investigate the relationship between attitudes towards ambiguity and the ability to reduce compound risks. The evidence from an experiment on adolescents shows that patterns identified in the previous literature are susceptible to experimental implementation and the characteristics of the subjects. Cognitive skills and the way lotteries are presented affect reduction of compound risks differently to ambiguity neutrality. My results suggest that theoretical studies which model ambiguity preferences by relaxing the assumption of compound risk reduction should be viewed with caution, and I add to the evidence against the use of compound lotteries to represent ambiguous environments in experiments.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Behavioral and Experimental Economics
ISSN
2214-8043
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
October
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
94-105
Kód UT WoS článku
000384852300011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84959228820