Learning in network games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F18%3A00490145" target="_blank" >RIV/67985998:_____/18:00490145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3982/QE688" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3982/QE688</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3982/QE688" target="_blank" >10.3982/QE688</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning in network games
Popis výsledku v původním jazyce
We report the findings of experiments designed to study how people learn in network games. Network games offer new opportunities to identify learning rules, since on networks (compared to, e.g., random matching) more rules differ in terms of their information requirements. Our experimental design enables us to observe both which actions participants choose and which information they consult before making their choices. We use these data to estimate learning types using finite mixture models. Monitoring information requests turns out to be crucial, as estimates based on choices alone show substantial biases. We also find that learning depends on network position. Participants in more complex environments (with more network neighbors) tend to resort to simpler rules compared to those with only one network neighbor.
Název v anglickém jazyce
Learning in network games
Popis výsledku anglicky
We report the findings of experiments designed to study how people learn in network games. Network games offer new opportunities to identify learning rules, since on networks (compared to, e.g., random matching) more rules differ in terms of their information requirements. Our experimental design enables us to observe both which actions participants choose and which information they consult before making their choices. We use these data to estimate learning types using finite mixture models. Monitoring information requests turns out to be crucial, as estimates based on choices alone show substantial biases. We also find that learning depends on network position. Participants in more complex environments (with more network neighbors) tend to resort to simpler rules compared to those with only one network neighbor.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-22044S" target="_blank" >GA14-22044S: Učení a sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Quantitative Economics
ISSN
1759-7323
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
55
Strana od-do
85-139
Kód UT WoS článku
000430061200003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85045420059