Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning in network games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F18%3A00490145" target="_blank" >RIV/67985998:_____/18:00490145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3982/QE688" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3982/QE688</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3982/QE688" target="_blank" >10.3982/QE688</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning in network games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We report the findings of experiments designed to study how people learn in network games. Network games offer new opportunities to identify learning rules, since on networks (compared to, e.g., random matching) more rules differ in terms of their information requirements. Our experimental design enables us to observe both which actions participants choose and which information they consult before making their choices. We use these data to estimate learning types using finite mixture models. Monitoring information requests turns out to be crucial, as estimates based on choices alone show substantial biases. We also find that learning depends on network position. Participants in more complex environments (with more network neighbors) tend to resort to simpler rules compared to those with only one network neighbor.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning in network games

  • Popis výsledku anglicky

    We report the findings of experiments designed to study how people learn in network games. Network games offer new opportunities to identify learning rules, since on networks (compared to, e.g., random matching) more rules differ in terms of their information requirements. Our experimental design enables us to observe both which actions participants choose and which information they consult before making their choices. We use these data to estimate learning types using finite mixture models. Monitoring information requests turns out to be crucial, as estimates based on choices alone show substantial biases. We also find that learning depends on network position. Participants in more complex environments (with more network neighbors) tend to resort to simpler rules compared to those with only one network neighbor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-22044S" target="_blank" >GA14-22044S: Učení a sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quantitative Economics

  • ISSN

    1759-7323

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    55

  • Strana od-do

    85-139

  • Kód UT WoS článku

    000430061200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045420059