Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children’s own time use and its effect on skill formation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F19%3A00504799" target="_blank" >RIV/67985998:_____/19:00504799 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11640/19:00504800

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893" target="_blank" >10.1080/00220388.2018.1499893</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children’s own time use and its effect on skill formation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using time use data from a longitudinal survey (covering Ethiopia, India, and Vietnam), the present study examines how the amount of time children spend on different activities impacts their acquisition of cognitive and noncognitive skills. Modelling the skill formation production function of children and extending the set of inputs to include the child’s own time inputs, the study finds that child involvement in work activities (paid or nonpaid) are associated with a reduction in both cognitive and noncognitive achievements. The results imply an indirect adverse effect of child work on skill development through the reduction of hours of study.

  • Název v anglickém jazyce

    Children’s own time use and its effect on skill formation

  • Popis výsledku anglicky

    Using time use data from a longitudinal survey (covering Ethiopia, India, and Vietnam), the present study examines how the amount of time children spend on different activities impacts their acquisition of cognitive and noncognitive skills. Modelling the skill formation production function of children and extending the set of inputs to include the child’s own time inputs, the study finds that child involvement in work activities (paid or nonpaid) are associated with a reduction in both cognitive and noncognitive achievements. The results imply an indirect adverse effect of child work on skill development through the reduction of hours of study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Development Studies

  • ISSN

    0022-0388

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    876-893

  • Kód UT WoS článku

    000458332300009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85053280988