Children’s own time use and its effect on skill formation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F19%3A00504799" target="_blank" >RIV/67985998:_____/19:00504799 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11640/19:00504800
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00220388.2018.1499893" target="_blank" >10.1080/00220388.2018.1499893</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Children’s own time use and its effect on skill formation
Popis výsledku v původním jazyce
Using time use data from a longitudinal survey (covering Ethiopia, India, and Vietnam), the present study examines how the amount of time children spend on different activities impacts their acquisition of cognitive and noncognitive skills. Modelling the skill formation production function of children and extending the set of inputs to include the child’s own time inputs, the study finds that child involvement in work activities (paid or nonpaid) are associated with a reduction in both cognitive and noncognitive achievements. The results imply an indirect adverse effect of child work on skill development through the reduction of hours of study.
Název v anglickém jazyce
Children’s own time use and its effect on skill formation
Popis výsledku anglicky
Using time use data from a longitudinal survey (covering Ethiopia, India, and Vietnam), the present study examines how the amount of time children spend on different activities impacts their acquisition of cognitive and noncognitive skills. Modelling the skill formation production function of children and extending the set of inputs to include the child’s own time inputs, the study finds that child involvement in work activities (paid or nonpaid) are associated with a reduction in both cognitive and noncognitive achievements. The results imply an indirect adverse effect of child work on skill development through the reduction of hours of study.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Development Studies
ISSN
0022-0388
e-ISSN
—
Svazek periodika
55
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
876-893
Kód UT WoS článku
000458332300009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85053280988