Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezinárodní srovnání ředitelů škol: české administrativní inferno

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F19%3A00510907" target="_blank" >RIV/67985998:_____/19:00510907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mezinárodní srovnání ředitelů škol: české administrativní inferno

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řízení škol v Česku představuje velký problém. V této studii dokumentujeme, že v Česku se na úrovni vedení základních škol střetává několik extrémů: (i) školy mají velmi vysokou autonomii, (ii) administrativní zátěž ředitelů škol je velmi vysoká, (iii) noví ředitelé nejsou na novou profesi v průměru dostatečně připraveni, (iv) platové ohodnocení práce ředitele je nízké a nedostatečně atraktivní a (v) velmi vysoký počet malých škol vyžaduje vysoké počty ředitelů. Tato velmi nezdravá kombinace faktorů představuje pro české školství zásadní problém, který dosud vnímal jen malý okruh expertů. Jeho řešení se tak v lepším případě zatím pohybuje pouze ve sférách úvah, jak by se měl problém řešit, respektive redukovat.

  • Název v anglickém jazyce

    International comparison of school principals: Czech administrative hell

  • Popis výsledku anglicky

    School leadership is a serious problem in the Czech Republic. In this study, we document how a number of extremes converge at the level of elementary school leadership in the Czech Republic: (i) schools have substantial autonomy, (ii) school principals labour under very large administrative burdens, (iii) the average new principal is insufficiently prepared for the role, (iv) principals’ salaries are relatively low and insufficient to attract strong candidates, and (v) there are a very large number of small schools, necessitating a large number of principals. This unhealthy combination of factors generates a significant problem for Czech schooling, of which only a narrow circle of experts has thus far been aware. For this reason, little progress has been made towards considering how problems might be solved or at least minimised.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů