(Ne)zájem žáků o učitelskou profesi: mezinárodní srovnání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F24%3A00585474" target="_blank" >RIV/67985998:_____/24:00585474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_02_2024_Ucitelske_ambice_0315.pdf" target="_blank" >https://idea.cerge-ei.cz/files/IDEA_Studie_02_2024_Ucitelske_ambice_0315.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
(Ne)zájem žáků o učitelskou profesi: mezinárodní srovnání
Popis výsledku v původním jazyce
Mnoho evropských zemí včetně Česka se v současnosti potýká s nedostatkem učitelů, těch kvalitních obzvlášť. Jedním z řešení je podpora učitelských profesních aspirací už u mladých během jejich studia na základní a střední škole. Tato studie empiricky mapuje učitelské aspirace v evropských zemích mezi 15letými žáky na základě dat z mezinárodního šetření PISA.
Název v anglickém jazyce
Pupils’ (dis)interest in the teaching profession: an international comparison
Popis výsledku anglicky
Many European countries, including the Czech Republic, currently face a shortage of teachers, especially quality teachers. One possible solution to this would be to support aspiring teachers at a younger age, during their studies at primary and secondary school. This study provides an empirical overview of teaching aspirations among 15-year-old school pupils in European countries based on data from the international PISA survey.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů