Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The unequal battle against infertility: theory and evidence from IVF success

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985998%3A_____%2F24%3A00600257" target="_blank" >RIV/67985998:_____/24:00600257 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11640/24:00600274

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bse.eu/sites/default/files/working_paper_pdfs/1421.pdf" target="_blank" >https://bse.eu/sites/default/files/working_paper_pdfs/1421.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The unequal battle against infertility: theory and evidence from IVF success

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using Danish administrative data, we show that IVF success is associated with maternal education: College-educated women have a 9% higher live birth chance than high school-educated women and 25% higher than dropouts. We exclude infertility causes, health, clinics, finances, and partner attributes as drivers. Instead, we focus on latent factors like ability and psychological traits. First, we show how proxies for these factors like Grade Point Average (GPA) shape IVF success. Second, we build a dynamic model of post-IVF failure dropout where women differ in latent ability and psychological costs. Our model counterfactuals imply that ability explains 87% of the education gradient in IVF success, prompting a policy discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    The unequal battle against infertility: theory and evidence from IVF success

  • Popis výsledku anglicky

    Using Danish administrative data, we show that IVF success is associated with maternal education: College-educated women have a 9% higher live birth chance than high school-educated women and 25% higher than dropouts. We exclude infertility causes, health, clinics, finances, and partner attributes as drivers. Instead, we focus on latent factors like ability and psychological traits. First, we show how proxies for these factors like Grade Point Average (GPA) shape IVF success. Second, we build a dynamic model of post-IVF failure dropout where women differ in latent ability and psychological costs. Our model counterfactuals imply that ability explains 87% of the education gradient in IVF success, prompting a policy discussion.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů