Kvalitní výuka = úspěšný student?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00109089" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00109089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalitní výuka = úspěšný student?
Popis výsledku v původním jazyce
Rámec rozvoje vysokého školství zdůrazňuje nutnost reakce univerzit na specifika současné generace studentů. Jedním z nich jsou například častější odchody studentů ze studia zapříčiněné studijní neúspěšností. Současné výzkumy ukazují, že za tímto trendem nestojí pouze masifikace vysokého školství a nižší studijní předpoklady uchazečů, ale že jedním z významných faktorů je i studentské hodnocení kvality vysokoškolské výuky. Vysokoškolští učitelé však s porovnáním s učiteli na nižších stupních vzdělávání nemusí disponovat žádným pedagogickým vzděláním. Realizace kvalitní výuky se tak pro ně stává výrazně složitější. V našem příspěvku bychom chtěly představit výsledky výzkumu z oblasti podpory vzdělávání VŠ učitelů ve vztahu ke zvýšení kvality výuky a možnému snížení studijní neúspěšnosti.
Název v anglickém jazyce
Quality of teaching = successful student?
Popis výsledku anglicky
The Framework for Higher Education Development points out the the specifics of the present generation of students. One of them is students´dropout from their studies. Current research shows that this trend is not caused by a massification of higher education and lower student requirement, but one of the important factors is the student's assessment of the quality of teaching. However, university teachers may not have any pedagogical training to compare with teachers at lower levels of education. Realization of quality teaching becomes so much more difficult for them. In our contribution, we would like to present the results of research in the area of support for the university teachers in relation to the increase of the quality of teaching and the possible reduction of study failure.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů