Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of Bloom´s taxonomy in teaching technical subjects at university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F17%3A10236095" target="_blank" >RIV/61989100:27200/17:10236095 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27510/17:10236095 RIV/61989100:27620/17:10236095

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/54/S22.029" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/54/S22.029</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/54/S22.029" target="_blank" >10.5593/sgem2017/54/S22.029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of Bloom´s taxonomy in teaching technical subjects at university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, education is regarded as an autonomous and intercultural educational process, during which students’ individual and social qualities should be developed. The emphasis is placed on the selection of teaching strategies, especially those which lead to active learning. Nevertheless, education based on the frontal instruction, teacher’s monologue and zero students’ activity is carried out at many universities. Naturally, there are many reasons and to pinpoint one of them as the primary cause is difficult. The fact remains that many full-time students lack interest in studies and some university teachers do not have knowledge of pedagogical and psychological disciplines. Students study out of obligation and teachers find that leading an effective educational process is more complicated than they originally imagined. Students claim that lessons are boring and teachers (especially newly qualified teachers) do not often even determine objectives which they want to achieve through teaching. One of the possibilities how to deal with the situation is to apply Bloom’s taxonomy of cognitive objectives in university teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of Bloom´s taxonomy in teaching technical subjects at university

  • Popis výsledku anglicky

    At present, education is regarded as an autonomous and intercultural educational process, during which students’ individual and social qualities should be developed. The emphasis is placed on the selection of teaching strategies, especially those which lead to active learning. Nevertheless, education based on the frontal instruction, teacher’s monologue and zero students’ activity is carried out at many universities. Naturally, there are many reasons and to pinpoint one of them as the primary cause is difficult. The fact remains that many full-time students lack interest in studies and some university teachers do not have knowledge of pedagogical and psychological disciplines. Students study out of obligation and teachers find that leading an effective educational process is more complicated than they originally imagined. Students claim that lessons are boring and teachers (especially newly qualified teachers) do not often even determine objectives which they want to achieve through teaching. One of the possibilities how to deal with the situation is to apply Bloom’s taxonomy of cognitive objectives in university teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2017 : proceedings of the 17th International Multidisciplinary Scientific GeoConference : June 29 – July 5, 2017, Albena, Bulgaria. Volume 17. Issue 54

  • ISBN

    978-619-7408-11-9

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    219-226

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku