Postoje studentů učitelství přírodovědných předmětů k nadaným žákům
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086795" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086795 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/15:10324667
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studentů učitelství přírodovědných předmětů k nadaným žákům
Popis výsledku v původním jazyce
Vyučovací proces je soubor nepřeberného množství činností a metod, které by měly vést k jednomu určitému cíli a to kvalitnímu vzdělání každého vzdělávaného jedince. V dnešní době mnoho autorů vynáší do popředí pojem nadaný či talentovaný žák. Všichni tito autoři upozorňují na nedostatky a polopravdy, které ovlivňují přístup jednotlivých pedagogů a pedagogických pracovníků k nadaným žákům. V české legislativě je proces vzdělávání nadaného žáka sice formulován. Nalezneme mnoho pedagogů, kteří se během jejich několikaleté praxe vůbec s danou formulací nesetkali a tedy v konečném důsledku s nadanými žáky vůbec během vyučování ,,nepočítali?. Toto zjištění nás vedlo k realizaci výzkumného šetření založeného na škálovém dotazníkovém šetření vytvořeném a předloženém studentům prvního a druhého ročníku navazujícího magisterského studia učitelství odborných přírodovědných předmětů pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Název v anglickém jazyce
The Attitudes of Science Students on the Gifted Students
Popis výsledku anglicky
The teaching process is a file of multitude activities and methods, which should lead to a single specific objective and quality education for each individual learner. Nowadays many authors bring to the forefront concept of gifted and talented students.All these authors point out deficiencies and half-truths that affect access to individual teachers and pedagogic employees to talented students. In Czech legislation, the process of education a gifted students is formulated. We find a lot of teachers who, does not have experience with gifted or talented students during their several years teaching experience, and thus they do not expect gifted pupils during their classes. This finding led us to the realization of research-based on survey research created for students of first and second-year master's degree teaching science subjects at Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. The aim of the research was to analyze attitudes of science teachers for gifted students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV
ISBN
9788021081468
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
117-125
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—