Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje studentů učitelství přírodovědných předmětů k nadaným žákům

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086795" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086795 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/15:10324667

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje studentů učitelství přírodovědných předmětů k nadaným žákům

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vyučovací proces je soubor nepřeberného množství činností a metod, které by měly vést k jednomu určitému cíli a to kvalitnímu vzdělání každého vzdělávaného jedince. V dnešní době mnoho autorů vynáší do popředí pojem nadaný či talentovaný žák. Všichni tito autoři upozorňují na nedostatky a polopravdy, které ovlivňují přístup jednotlivých pedagogů a pedagogických pracovníků k nadaným žákům. V české legislativě je proces vzdělávání nadaného žáka sice formulován. Nalezneme mnoho pedagogů, kteří se během jejich několikaleté praxe vůbec s danou formulací nesetkali a tedy v konečném důsledku s nadanými žáky vůbec během vyučování ,,nepočítali?. Toto zjištění nás vedlo k realizaci výzkumného šetření založeného na škálovém dotazníkovém šetření vytvořeném a předloženém studentům prvního a druhého ročníku navazujícího magisterského studia učitelství odborných přírodovědných předmětů pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.

  • Název v anglickém jazyce

    The Attitudes of Science Students on the Gifted Students

  • Popis výsledku anglicky

    The teaching process is a file of multitude activities and methods, which should lead to a single specific objective and quality education for each individual learner. Nowadays many authors bring to the forefront concept of gifted and talented students.All these authors point out deficiencies and half-truths that affect access to individual teachers and pedagogic employees to talented students. In Czech legislation, the process of education a gifted students is formulated. We find a lot of teachers who, does not have experience with gifted or talented students during their several years teaching experience, and thus they do not expect gifted pupils during their classes. This finding led us to the realization of research-based on survey research created for students of first and second-year master's degree teaching science subjects at Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. The aim of the research was to analyze attitudes of science teachers for gifted students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV

  • ISBN

    9788021081468

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    117-125

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku