Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lomové chování svarů perlitické a bainitické kolejnicové oceli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F05%3A00024339" target="_blank" >RIV/68081723:_____/05:00024339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lomové chování svarů perlitické a bainitické kolejnicové oceli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se orientuje na analýzu svarového spoje perlitické kolejnicové oceli typu UIC 900A a nově vyvinuté bainitické oceli na odlitky typu Lo8CrNiMo. Nejnižší lomovou houževnatost v důsledku toho největší riziko křehkého lomu vykázala perlitická ocela její tepelně ovlivněná zóna (TOZ). V oblasti aplikačních teplot se hodnoty lomové houževnatosti pohybovaly na dolní prahové hodnotě přechodové křivky, popuštění v TOZ podstatně houževnatost neovlinilo. Dynamická lomová houževnatost bainitické oceli vesvaru byla dvakrát větší než u perlitické části spoje, v TOZ bylo zjištěno zvýšení houževnatosti. Svarový spoj samotný byl charakterizován vysokým rozptylem charakteristik houževnatosti, všechna data však ležela nad rozptylovým pásem charakterizujícím křehčí perlitickou ocel.

  • Název v anglickém jazyce

    The fracture behaviour of welded joints pearlitic and bainitic rail steel

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused on analysis of welded joint made from pearlitic rail steel of type UIC 900A and newly developed cast bainitic Lo8CrNiMo steel. The lowest dynamic fracture toughness and consequently the higher risk of brittle fracture possessed the pearlitic steel and its heat affected zone (HAZ). At application temperature range the fracture toughness of this steel was on lower shelf of ductile to brittle transition, the tempering in HAZ didn't affect the toughness substantially. The dynamicfracture toughness of cast bainitic steel in joint was two times highest comparing to pearlitic one and, in addition HAZ toughness increase was found. The weld joint itself was characterised by high scatter of toughness data, nevertheless, all the values were above the scatter band characterising the more brittle pearlitic steel.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1QS200410502" target="_blank" >1QS200410502: Vlastnosti konstrukčních materiálů vyvíjených a v krátkodobém horizontu použitelných v dopravě, zdravotnictví a energetice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TechMat 05

  • ISBN

    80-7194-803-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    59-62

  • Název nakladatele

    Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Svitavy

  • Datum konání akce

    3. 11. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku