THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00434943" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00434943 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/14:PU109579
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES
Popis výsledku v původním jazyce
The fatigue failure of railway axles could have unaccepted consequences. Because of safe operation, it is important to determine the residual fatigue lifetime. The railway axle could contain some cracks either from manufacturing process or from previousservice operation. Present defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (longer than 2 mm), see [1]. In other words, there is a risk that the existing crack is not detected by defectoscopy. For conservative establishment of the residual fatigue lifetime the crack, which could be not detected by defectoscopy, must be considered. This paper deals with an effect of the threshold value of fatigue crack propagation on the residual fatigue lifetime of railway axles. Two very commonly used materials for railway axles EA1N and EA4T steels are considered. The results of this paper could be used for safer operation of railway axles.
Název v anglickém jazyce
THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES
Popis výsledku anglicky
The fatigue failure of railway axles could have unaccepted consequences. Because of safe operation, it is important to determine the residual fatigue lifetime. The railway axle could contain some cracks either from manufacturing process or from previousservice operation. Present defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (longer than 2 mm), see [1]. In other words, there is a risk that the existing crack is not detected by defectoscopy. For conservative establishment of the residual fatigue lifetime the crack, which could be not detected by defectoscopy, must be considered. This paper deals with an effect of the threshold value of fatigue crack propagation on the residual fatigue lifetime of railway axles. Two very commonly used materials for railway axles EA1N and EA4T steels are considered. The results of this paper could be used for safer operation of railway axles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0214" target="_blank" >EE2.3.20.0214: Rozvoj lidských zdrojů ve výzkumu fyzikálních a materiálových vlastností modelových, nově vyvíjených a inženýrsky aplikovaných materiálů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2014
ISBN
978-80-214-4871-1
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
496-499
Název nakladatele
Brno University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
12. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—