Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00434943" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00434943 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/14:PU109579

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The fatigue failure of railway axles could have unaccepted consequences. Because of safe operation, it is important to determine the residual fatigue lifetime. The railway axle could contain some cracks either from manufacturing process or from previousservice operation. Present defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (longer than 2 mm), see [1]. In other words, there is a risk that the existing crack is not detected by defectoscopy. For conservative establishment of the residual fatigue lifetime the crack, which could be not detected by defectoscopy, must be considered. This paper deals with an effect of the threshold value of fatigue crack propagation on the residual fatigue lifetime of railway axles. Two very commonly used materials for railway axles EA1N and EA4T steels are considered. The results of this paper could be used for safer operation of railway axles.

  • Název v anglickém jazyce

    THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES

  • Popis výsledku anglicky

    The fatigue failure of railway axles could have unaccepted consequences. Because of safe operation, it is important to determine the residual fatigue lifetime. The railway axle could contain some cracks either from manufacturing process or from previousservice operation. Present defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (longer than 2 mm), see [1]. In other words, there is a risk that the existing crack is not detected by defectoscopy. For conservative establishment of the residual fatigue lifetime the crack, which could be not detected by defectoscopy, must be considered. This paper deals with an effect of the threshold value of fatigue crack propagation on the residual fatigue lifetime of railway axles. Two very commonly used materials for railway axles EA1N and EA4T steels are considered. The results of this paper could be used for safer operation of railway axles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0214" target="_blank" >EE2.3.20.0214: Rozvoj lidských zdrojů ve výzkumu fyzikálních a materiálových vlastností modelových, nově vyvíjených a inženýrsky aplikovaných materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering mechanics 2014

  • ISBN

    978-80-214-4871-1

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    496-499

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    12. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku