Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inspection Based Probabilistic Modeling of Fatigue Crack Progression

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F16%3A00464668" target="_blank" >RIV/68081723:_____/16:00464668 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27120/16:86098626 RIV/00216305:26110/16:PU122658

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.02.025" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.02.025</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2016.02.025" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2016.02.025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inspection Based Probabilistic Modeling of Fatigue Crack Progression

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Attention to the fatigue cracks in steel structures and bridges has been paid for a long time. Fatigue crack damage depends on a number of stress range cycles. Three sizes are important for the characteristics of the propagation of fatigue cracks - the initial size, detectable size and acceptable size. The theoretical model of fatigue crack progression in paper is based on a linear fracture mechanics. When determining the required degree of reliability, it is possible to specify the time of the first inspection of the construction which will focus on the fatigue damage. Using a conditional probability, times for subsequent inspections can be determined. For probabilistic calculation of fatigue crack progression was used the original and new probabilistic methods - the Direct Optimized Probabilistic Calculation ("DOProC"), which uses a purely numerical approach without any simulation or approximation techniques. The algorithm of the probabilistic calculation was applied in the FCProbCalc code ("Fatigue Crack Probabilistic Calculation"), using which is possible to carry out the probabilistic modelling of propagation of fatigue cracks in a user friendly environment very effectively. (C) 2016 The Authors. Published by Elsevier Ltd. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).

  • Název v anglickém jazyce

    Inspection Based Probabilistic Modeling of Fatigue Crack Progression

  • Popis výsledku anglicky

    Attention to the fatigue cracks in steel structures and bridges has been paid for a long time. Fatigue crack damage depends on a number of stress range cycles. Three sizes are important for the characteristics of the propagation of fatigue cracks - the initial size, detectable size and acceptable size. The theoretical model of fatigue crack progression in paper is based on a linear fracture mechanics. When determining the required degree of reliability, it is possible to specify the time of the first inspection of the construction which will focus on the fatigue damage. Using a conditional probability, times for subsequent inspections can be determined. For probabilistic calculation of fatigue crack progression was used the original and new probabilistic methods - the Direct Optimized Probabilistic Calculation ("DOProC"), which uses a purely numerical approach without any simulation or approximation techniques. The algorithm of the probabilistic calculation was applied in the FCProbCalc code ("Fatigue Crack Probabilistic Calculation"), using which is possible to carry out the probabilistic modelling of propagation of fatigue cracks in a user friendly environment very effectively. (C) 2016 The Authors. Published by Elsevier Ltd. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDING OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF CIVIL, URBAN AND TRANSPORTATION ENGINEERING

  • ISBN

  • ISSN

    1877-7058

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    146-153

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    11. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000379263200020