Character of Fatigue Damage under Axial, Torsional and Biaxial Loading of 316L Stainless Steel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F20%3A00534388" target="_blank" >RIV/68081723:_____/20:00534388 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/DDF.405.264" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/DDF.405.264</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/DDF.405.264" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/DDF.405.264</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Character of Fatigue Damage under Axial, Torsional and Biaxial Loading of 316L Stainless Steel
Popis výsledku v původním jazyce
Characteristic features of fatigue damage of 316L austenitic stainless steel cyclically strained axially in tension-compression, reversed torsion and combined axial-torsional mode were studied. All loading modes resulted in the formation of persistent slip markings (PSMs). Predominantly one slip system was activated in the case of axial and torsional loading while at biaxial loading, activation of several slip systems was involved. PSMs acted as sites of multiple fatigue crack initiation. The path of subsequent crack growth at a macroscopic scale differed considerably in dependence on loading mode and applied amplitude. The hardening-softening curves and fatigue life curves were evaluated and results were compared and discussed in terms of the type of applied loading.
Název v anglickém jazyce
Character of Fatigue Damage under Axial, Torsional and Biaxial Loading of 316L Stainless Steel
Popis výsledku anglicky
Characteristic features of fatigue damage of 316L austenitic stainless steel cyclically strained axially in tension-compression, reversed torsion and combined axial-torsional mode were studied. All loading modes resulted in the formation of persistent slip markings (PSMs). Predominantly one slip system was activated in the case of axial and torsional loading while at biaxial loading, activation of several slip systems was involved. PSMs acted as sites of multiple fatigue crack initiation. The path of subsequent crack growth at a macroscopic scale differed considerably in dependence on loading mode and applied amplitude. The hardening-softening curves and fatigue life curves were evaluated and results were compared and discussed in terms of the type of applied loading.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20306 - Audio engineering, reliability analysis
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Defect and Diffusion Forum
ISBN
978-3-0357-1612-2
ISSN
1012-0386
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
264-270
Název nakladatele
Trans Tech Publications Ltd.
Místo vydání
Zurich
Místo konání akce
Nový Smokovec, High Tatras
Datum konání akce
24. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—