Bonded and additively manufactured crack retarders: A comparative study of tolerance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F23%3A00573426" target="_blank" >RIV/68081723:_____/23:00573426 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142112323000105?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142112323000105?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2023.107509" target="_blank" >10.1016/j.ijfatigue.2023.107509</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bonded and additively manufactured crack retarders: A comparative study of tolerance
Popis výsledku v původním jazyce
Fatigue crack grows faster in the integral structure than in the riveted structure. This study compares the bonded, cold-sprayed and ultrasonically consolidated crack retarders to increase the fatigue life of integral airframe structure. The 2024-T351 aluminum M(T) specimen reinforced with crack retarders made of AISI 301 and 316L steels, Ti-6Al-4V titanium alloy and unidirectional CFRP laminate are evaluated in terms of fatigue life, delamination resistance and weight efficiency. Specimens were subjected to constant amplitude loading up to the final failure. A substantial decrease in fatigue crack growth rate was achieved using the ultrasonically consolidated AISI 301 crack retarder.
Název v anglickém jazyce
Bonded and additively manufactured crack retarders: A comparative study of tolerance
Popis výsledku anglicky
Fatigue crack grows faster in the integral structure than in the riveted structure. This study compares the bonded, cold-sprayed and ultrasonically consolidated crack retarders to increase the fatigue life of integral airframe structure. The 2024-T351 aluminum M(T) specimen reinforced with crack retarders made of AISI 301 and 316L steels, Ti-6Al-4V titanium alloy and unidirectional CFRP laminate are evaluated in terms of fatigue life, delamination resistance and weight efficiency. Specimens were subjected to constant amplitude loading up to the final failure. A substantial decrease in fatigue crack growth rate was achieved using the ultrasonically consolidated AISI 301 crack retarder.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Fatigue
ISSN
0142-1123
e-ISSN
1879-3452
Svazek periodika
170
Číslo periodika v rámci svazku
MAY
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
107509
Kód UT WoS článku
001010710700001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85146437657