Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F00%3A26005011" target="_blank" >RIV/68081740:_____/00:26005011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie byl popis osobnosti hráčů počítačových her pomocí Eysenckovy typologie osobnosti. Byly zkoumány odlišnosti v jednotlivých osobnostních dimenzích mezi hráči a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let, mezi respondenty hrajícími odlišnéé množství hodin týdně a mezi nejvíce hrajícími respondenty a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let. Hráči se popisují jako méně psychotičtí, extravertnější a méně skórují na lži škále ve srovnání s vrstevníky. Respondenti věnující hraní nejvíce hodin ttýdně jsou více psychotičtí a neurotičtí, výše skórují v návykové a kriminální škále než ostatní hráči. Tito hráči také dosahují ve srovnání s vrstevníky vyšších hodnot na návykové škále a škále kriminality.

  • Název v anglickém jazyce

    Eysenck's typology of personality of computer games players.

  • Popis výsledku anglicky

    This study is focused on personality traits of computer games players. The Eysenck's personality questionnaire (EPQ) was used. Differences in psychoticism and extraversion between players and non-players were found. Adolescents who play computer gamees were significantly more extravert and got lower score on psychoticism scale than non-players. Results indicate that heavy use of computer games is associated with higher score on psychoticism, neuroticism, crime and addiction scale.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F98%2F1007" target="_blank" >GA406/98/1007: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Integrativní funkce osobnosti.

  • ISBN

    80-210-2465-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    113-119

  • Název nakladatele

    Vydavatelství Masarykovy univerzity

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno [CZ]

  • Datum konání akce

    3. 3. 2000

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku