Struktura osobnosti učitelek: srovnávání se ženami jiných profesí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F02%3A26025006" target="_blank" >RIV/68081740:_____/02:26025006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Struktura osobnosti učitelek: srovnávání se ženami jiných profesí.
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou srovnávány osobnostní vlastnosti žen čtyř různých profesí (učitelek, badatelek, hereček a podnikatelek). Struktura vlasností osobnosti byla zjišťována pomocí NEO pětifaktorového osobnostního inventáře obsahujícího pět relativně nezávislých dimenzí osobnosti (Neuroticismus, Extraverzi, Otevřenost vůči zkušenosti, Přívětivost, Svědomitost). Přepokládali jsme, že míra jednotlivých vlastností osobnosti se bude u žen těchto profesí odlišovat. Bylo zjištěno, že podnikatelky skórují statisticky výzmaně níže na škále zjišťující Neuroticismus a výše na škále zjišťující Extraverzi. Učitelky se posuzují jako extravertovanější ve srovnání s badatelkami. Na škále zjišťující otevřenost vůči zkušenostem učitelky dosahují statisticky významně nižšíhoskóru ve srovnání s herečkami a badatelkami. Mezi zkoumanými ženami nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly v míře Přívětivosti. Učitelky se posuzují statisticky významně častěji jako méně svědomité ve srovnání s podikatelkami.
Název v anglickém jazyce
Teacher personality structure: a comparsion with women from other occupations.
Popis výsledku anglicky
Our purpose in the present study is to compare personality structure of women from four occupational groups (teachers, research workers, actresses and business women). Personality structure was measured using the NEO Five-Factor Inventory based on five-factor model of personality. Five-factor model illustrates that personality consists of five relatively independent dimensions (Neuroticism,Extraversion, Openness to Experience, Agreeableness and Conscientiousness), which provide a meaningful taxonomy forstudying individual differences. We supposed that personality structure of women from various occupational groups would differ. We found following statistically significant differences between women. Businesswomen scored significantly lower on Neuroticism and higher on Extraversion in comparsion with research workers, actresses, and teachers. Teachers scored significantly higher on Extraversion in comparsion with research workers. Teachers scored significantly lower on Openness to exper
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F01%2F1507" target="_blank" >GA406/01/1507: Shody a rozdíly v sebeposuzování a posuzování druhými lidmi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Učitelé a zdraví 4.
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
53-60
Název nakladatele
Psychologický ústav AV ČR
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno [CZ]
Datum konání akce
20. 9. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—