Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Struktura osobnosti učitelek: srovnávání se ženami jiných profesí.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F02%3A26025006" target="_blank" >RIV/68081740:_____/02:26025006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Struktura osobnosti učitelek: srovnávání se ženami jiných profesí.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsou srovnávány osobnostní vlastnosti žen čtyř různých profesí (učitelek, badatelek, hereček a podnikatelek). Struktura vlasností osobnosti byla zjišťována pomocí NEO pětifaktorového osobnostního inventáře obsahujícího pět relativně nezávislých dimenzí osobnosti (Neuroticismus, Extraverzi, Otevřenost vůči zkušenosti, Přívětivost, Svědomitost). Přepokládali jsme, že míra jednotlivých vlastností osobnosti se bude u žen těchto profesí odlišovat. Bylo zjištěno, že podnikatelky skórují statisticky výzmaně níže na škále zjišťující Neuroticismus a výše na škále zjišťující Extraverzi. Učitelky se posuzují jako extravertovanější ve srovnání s badatelkami. Na škále zjišťující otevřenost vůči zkušenostem učitelky dosahují statisticky významně nižšíhoskóru ve srovnání s herečkami a badatelkami. Mezi zkoumanými ženami nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly v míře Přívětivosti. Učitelky se posuzují statisticky významně častěji jako méně svědomité ve srovnání s podikatelkami.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher personality structure: a comparsion with women from other occupations.

  • Popis výsledku anglicky

    Our purpose in the present study is to compare personality structure of women from four occupational groups (teachers, research workers, actresses and business women). Personality structure was measured using the NEO Five-Factor Inventory based on five-factor model of personality. Five-factor model illustrates that personality consists of five relatively independent dimensions (Neuroticism,Extraversion, Openness to Experience, Agreeableness and Conscientiousness), which provide a meaningful taxonomy forstudying individual differences. We supposed that personality structure of women from various occupational groups would differ. We found following statistically significant differences between women. Businesswomen scored significantly lower on Neuroticism and higher on Extraversion in comparsion with research workers, actresses, and teachers. Teachers scored significantly higher on Extraversion in comparsion with research workers. Teachers scored significantly lower on Openness to exper

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F01%2F1507" target="_blank" >GA406/01/1507: Shody a rozdíly v sebeposuzování a posuzování druhými lidmi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Učitelé a zdraví 4.

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    53-60

  • Název nakladatele

    Psychologický ústav AV ČR

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno [CZ]

  • Datum konání akce

    20. 9. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku