Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Univerzální vlastnosti rysů osobnosti z perspektivy pozorovatele: údaje z 50 kultur

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F05%3A00020920" target="_blank" >RIV/68081740:_____/05:00020920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Universal Features of Personality Traits From the Observer´s Perspective: Data From 50 Cultures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To test hypotheses about the universality traits, college students in 50 cultures identified an adult or college-aged man or woman they knew well and rated the 11,985 targets using the 3rd-person version of the Revised NEO Personality Inventory. Factor analyses within cultures shhowed that the normative American self-report structure was clearly replicated in most cultures and was recognizable in all. Sex differences replicated earlier self-report results, with the most pronounced differences in WesternCultures. Cross-sectional age differences for 3 factors followed the pattern identified in self-reports, with moderate rates of change during college age and slower changes after age 40. With a few esception, these data support the hypothesis that features of personality traits are common to all human groups.

  • Název v anglickém jazyce

    Universal Features of Personality Traits From the Observer´s Perspective: Data From 50 Cultures

  • Popis výsledku anglicky

    To test hypotheses about the universality traits, college students in 50 cultures identified an adult or college-aged man or woman they knew well and rated the 11,985 targets using the 3rd-person version of the Revised NEO Personality Inventory. Factor analyses within cultures shhowed that the normative American self-report structure was clearly replicated in most cultures and was recognizable in all. Sex differences replicated earlier self-report results, with the most pronounced differences in WesternCultures. Cross-sectional age differences for 3 factors followed the pattern identified in self-reports, with moderate rates of change during college age and slower changes after age 40. With a few esception, these data support the hypothesis that features of personality traits are common to all human groups.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F01%2F1507" target="_blank" >GA406/01/1507: Shody a rozdíly v sebeposuzování a posuzování druhými lidmi</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Personality and Social Psychology

  • ISSN

    0022-3514

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    88

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    547-561

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus