Postoje rodiny a školy vůči dívkám a chlapcům - očima dospívajících
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F05%3A00029361" target="_blank" >RIV/68081740:_____/05:00029361 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje rodiny a školy vůči dívkám a chlapcům - očima dospívajících
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum uskutečněný v r. 1999 se zaměřoval na porovnávání rodových rolí u dospívajících. Úkolem respondentů (7. a 9. ročníky ZŠ, N=103) bylo mj. popsat výhody a nevýhody dívek a chlapců. Bylo zjištěno, že jejich představy o požadavcích kladených na příslušníky obojího pohlaví jsou často situovány do prostředí rodiny a školy. Chlapci jsou podle představ respondentů aktuálně znevýhodněni ve školním prostředí, dívky se potýkají s větším množstvím nevýhod - z hlediska současnosti i budoucnosti - v prostředírodinném. Ukázalo se též, že odpovědi starších respondentů (9. ročník) se oproti respondentům mladším (7. ročník) vyvíjejí od hodnocení aktuální situace ve výchozích rodinách směrem k úvahám o budoucí situaci v rodinách prokreačních.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of family and school toward girls and boys ? in light of adolescents
Popis výsledku anglicky
An investigation realized in 1999 was focused on comparing of gender roles at adolescence. The task of respondents (7th and 9th grades of the second school, N=103) was i.e. point out advantages and disadvantages of girls and boys. Opinions of the respondents on demands toward girls and boys were often situated to environments of school and family. Based on their beliefs are boys disadvantaged in school environment while disadvantages of girls are related to environment of their families. It was found aswell that answers of younger respondents (7th grade) were more concerned about their original families while considerations of older adolescents (9th grade) were targeted their own established families in the future.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0940" target="_blank" >GA406/05/0940: Hodnotově-mravní orientace českých adolescentů - kognitivní a prožitkové aspekty</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vývoj a utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
ISBN
80-210-3804-7
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
394-404
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—