Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje rodiny a školy vůči dívkám a chlapcům - očima dospívajících

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F05%3A00029361" target="_blank" >RIV/68081740:_____/05:00029361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje rodiny a školy vůči dívkám a chlapcům - očima dospívajících

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkum uskutečněný v r. 1999 se zaměřoval na porovnávání rodových rolí u dospívajících. Úkolem respondentů (7. a 9. ročníky ZŠ, N=103) bylo mj. popsat výhody a nevýhody dívek a chlapců. Bylo zjištěno, že jejich představy o požadavcích kladených na příslušníky obojího pohlaví jsou často situovány do prostředí rodiny a školy. Chlapci jsou podle představ respondentů aktuálně znevýhodněni ve školním prostředí, dívky se potýkají s větším množstvím nevýhod - z hlediska současnosti i budoucnosti - v prostředírodinném. Ukázalo se též, že odpovědi starších respondentů (9. ročník) se oproti respondentům mladším (7. ročník) vyvíjejí od hodnocení aktuální situace ve výchozích rodinách směrem k úvahám o budoucí situaci v rodinách prokreačních.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of family and school toward girls and boys ? in light of adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    An investigation realized in 1999 was focused on comparing of gender roles at adolescence. The task of respondents (7th and 9th grades of the second school, N=103) was i.e. point out advantages and disadvantages of girls and boys. Opinions of the respondents on demands toward girls and boys were often situated to environments of school and family. Based on their beliefs are boys disadvantaged in school environment while disadvantages of girls are related to environment of their families. It was found aswell that answers of younger respondents (7th grade) were more concerned about their original families while considerations of older adolescents (9th grade) were targeted their own established families in the future.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0940" target="_blank" >GA406/05/0940: Hodnotově-mravní orientace českých adolescentů - kognitivní a prožitkové aspekty</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vývoj a utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech

  • ISBN

    80-210-3804-7

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    394-404

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly