Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové metody v diagnostice osobnosti aneb IRT a její přínos k testování osobnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F05%3A00030362" target="_blank" >RIV/68081740:_____/05:00030362 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové metody v diagnostice osobnosti aneb IRT a její přínos k testování osobnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek má za cíl informovat o teorii odpovědi na položku (Item Response Theory, dále IRT) a ukázat její výhody se zaměřením na testování osobnosti. IRT je alternativní přístup ke konstrukci (nejen) psychologických testů a k interpretaci jejich výsledků. První část představuje IRT a tři nejznámější modely (Raschův, Birnbaumův a tříparametrový). Další část porovnává IRT s klasickou testovou teorií a upozorňuje na výhody IRT, k nimž patří zejména velká efektivita a přesnost testování. Poslední část je zaměřená na počítačové adaptivní testování, pro něž je IRT základním stavebním kamenem.

  • Název v anglickém jazyce

    New approaches in the personality testing

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with Item Response Theory (IRT) and its contribution to the personality testing. The first section introduces IRT and three most common models. The next part compares IRT and Classical Test Theory (CTT) and shows advantages of IRT. The last section is concerning with computerized adaptive testing, which is based on IRT. The best precedence of IRT is its efficiency and accuracy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech

  • ISBN

    80-210-3804-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    114-117

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    12. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku