Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Episodická paměť pro virtuální postavy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F07%3A00099776" target="_blank" >RIV/68081740:_____/07:00099776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Episodická paměť pro virtuální postavy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Episodická paměť je z psychologického hlediska pamětí na osobní události. Problematika episodické paměti v kontextu virtuálních lidí zatím nebyla příliš studována, navzdory tomu, že je poměrně klíčová pro věrohodnost postav z výukových simulací, virtuálního dramatu a určitého typu počítačových her. Postava bez episodické paměti například nedokáže odpovědět na otázku, co dělala včera, a bude mít problém s delším přerušováním úkolů, protože jí informace o přerušeném úkolu vymizí z krátkodobé paměti. Příspěvek předkládá původní symbolický model episodické paměti pro virtuálního člověka vycházející z Gibsonovy teorie afordancí a diskutuje prototypovou implementaci. Zabývá se jak aspekty uvěřitelnosti, například tím, jestli postava dokáže odvyprávět svůj ?denní příběh?, tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Příspěvek se též dotýká fenomenologického rozměru modelu a dále diskutuje rozdíly mezi zapomínám episod, jak ho popisuje psychologie, a zapomínáním navr

  • Název v anglickém jazyce

    Episodic memory for virtual beings

  • Popis výsledku anglicky

    Episodic memory is from the psychological point of view the memory for personal events. The problems of episodic memory in virtual humans haven't been studied deeply yet, despite it is a key aspect of virtual beings' believability in simulations, virtualdrama or some computer games. The character without episodic memory can't answer simple questions, e.g. what he did the day before, and it will suffer problems, when it is interrupted because the information on interrupted task will disappear from memory. In this report the model of symbolic episodic memory for virtual beings based on Gibson's affordance theory is introduced and the prototype implementation is presented. The believability aspects are discussed e.g. whether the character can reproduce his day story and also the technical parameters (memory, access speed) are reported. The report mentions the phenomenological dimension of the model, and the differences between event forgetting in psychology and in the model are compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1772" target="_blank" >GA406/06/1772: Asociační experiment - fyziologické koreláty a měření významů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kognice a umělý život VII

  • ISBN

    978-80-7248-412-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    263-273

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    28. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku