Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dívčí a chlapecká identita. Vývoj a úskalí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F08%3A00316103" target="_blank" >RIV/68081740:_____/08:00316103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dívčí a chlapecká identita. Vývoj a úskalí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem monografie je utváření genderové identity dívek a chlapců v jednotlivých vývojových obdobích, od narození do dospívání, včetně pohlavního vývoje před narozením a vývoje psychosexuální identity. Pozornost je věnována také nejčastějším odlišnostempohlavního a genderového vývoje ? intersexualitě a poruchám pohlavní identity. V této souvislosti je zmiňováno dilema společensko-medicínského přístupu k těmto jedincům. Analýza genderové identity těchto jedinců je však také východiskem pro formulaci teorie týkající se vrozených a získaných složek mužské, resp. ženské identity. Publikace se dále zaměřuje na genderovou analýzu nejvýznamnějších socializačních prostředí, rodiny a školy, jejichž výchovné působení není rodově neutrální.

  • Název v anglickém jazyce

    Girl?s and boy?s identity. Development and risk

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the monograph is the girl?s and boy?s gender identity development along particular developmental periods, from the birth to the adolescence, with the inclusion of a prenatal sexual development as well as a psychosexual identity development. Furthermore, the text is focused on their most frequent untypical conditions ? intersexuality and gender identity disorders. Gender identity analysis of these individuals offers a base for the formulation of a theory of the innate and socially acquiredmasculine/feminine identity components. With respect to gender bias of the educative influences, the monograph aims at gender analysis of the most important socialization fields, the family and the school.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-2284-9

  • Počet stran knihy

    288

  • Název nakladatele

    Grada Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy