Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gramatické vlivy na identifikaci slov u dětí: detekce chyb a syntaktický priming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F09%3A00333421" target="_blank" >RIV/68081740:_____/09:00333421 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/09:00340309

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gramatické vlivy na identifikaci slov u dětí: detekce chyb a syntaktický priming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experimentální studie sledovala vliv gramatických jevů na porozumění slovům. Experiment využíval metodu monitorování slov: děti slyšely věty a měly za úkol reagovat na předem zadané slovo. Experiment sledoval vliv morfosyntaktických chyb a opakování gramatických struktur na reakční čas při monitorování slova.

  • Název v anglickém jazyce

    Grammatical effects on word identification in children: error detection and syntactic priming

  • Popis výsledku anglicky

    An experiment investigated the effects of a morphosyntactic violation and syntactic priming on children?s sentence processing. Thirty four children (age 4;4 to 8;2) and nine adults were presented with sentence pairs and engaged in the word monitoring task. No effects of syntactic priming were found in the older group of children (6 and above) and in adults, while the violation led to an initial increase in reaction times after the error. The younger half of children showed a facilitation effect in the ungrammatical sentences; the effect of syntactic priming changed during the experiment, with an initial facilitation in the non-primed condition. The implications of the results for the understanding of grammatical development and syntactic priming phenomena are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Struny mysli

  • ISBN

    978-80-7225-302-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    399

  • Název nakladatele

    Montanex

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly