Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using multilevel modeling in the analysis of experimental data: cumulative effects of structural priming in children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F10%3A00350592" target="_blank" >RIV/68081740:_____/10:00350592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using multilevel modeling in the analysis of experimental data: cumulative effects of structural priming in children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multilevel modeling is a flexible alternative to the traditional factorial ANOVA approach in the analysis of experimental data with repeated measures. This article describes a psycholinguistic experiment and provides a detailed account of the data analysis, demonstrating the use of multilevel models to include a continuous predictor and complex assumptions about error valiance The experiment investigated the effects of structural priming on reaction times in a word monitoring task Pairs of sentences with identical or different syntactic structures were presented to 4- and 5-year-old children, whose task was to respond to a word presented in the second sentence Multilevel modeling analysis revealed an interaction between the experimental condition and position of the trial within the experiment the reaction times in the same-structure condition decreased over the course of the experiment, while they increased in the different-structure condition.

  • Název v anglickém jazyce

    Using multilevel modeling in the analysis of experimental data: cumulative effects of structural priming in children

  • Popis výsledku anglicky

    Multilevel modeling is a flexible alternative to the traditional factorial ANOVA approach in the analysis of experimental data with repeated measures. This article describes a psycholinguistic experiment and provides a detailed account of the data analysis, demonstrating the use of multilevel models to include a continuous predictor and complex assumptions about error valiance The experiment investigated the effects of structural priming on reaction times in a word monitoring task Pairs of sentences with identical or different syntactic structures were presented to 4- and 5-year-old children, whose task was to respond to a word presented in the second sentence Multilevel modeling analysis revealed an interaction between the experimental condition and position of the trial within the experiment the reaction times in the same-structure condition decreased over the course of the experiment, while they increased in the different-structure condition.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Psychologica

  • ISSN

    0039-3320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000283339100006

  • EID výsledku v databázi Scopus