Decreased self-reported cognitive failures after memory training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F10%3A00350603" target="_blank" >RIV/68081740:_____/10:00350603 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00023752:_____/10:00001113
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Decreased self-reported cognitive failures after memory training
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, attention has been focused on investigating the effectiveness of composite memory intervention programs with different age and diagnostics groups. The goal of this study was to measure changes in cognitive lapses by Cognitive Failure Questionnaire (CFQ) in a large trained, dementia free group (Mini-Mental State Examination [MMSE]26). The CFQ was administrated to older adults before training (Wave 1), after training (Wave 2), and in a six-month follow-up (Wave 3) to an experimental (N=77; memory training) and control sample (N=78, no intervention). Significant changes in subjective cognitive functioning in the experimental group and a plateau curve in the control group were observed. The results indicate support for the efficiency of alarge memory-training group in promoting subjective cognitive functioning.
Název v anglickém jazyce
Decreased self-reported cognitive failures after memory training
Popis výsledku anglicky
In recent years, attention has been focused on investigating the effectiveness of composite memory intervention programs with different age and diagnostics groups. The goal of this study was to measure changes in cognitive lapses by Cognitive Failure Questionnaire (CFQ) in a large trained, dementia free group (Mini-Mental State Examination [MMSE]26). The CFQ was administrated to older adults before training (Wave 1), after training (Wave 2), and in a six-month follow-up (Wave 3) to an experimental (N=77; memory training) and control sample (N=78, no intervention). Significant changes in subjective cognitive functioning in the experimental group and a plateau curve in the control group were observed. The results indicate support for the efficiency of alarge memory-training group in promoting subjective cognitive functioning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2D06013" target="_blank" >2D06013: TRÉNINK KOGNITIVNÍCH FUNKCÍ U STÁRNOUCÍ POPULACE - EFEKTIVITA A VYUŽITÍ</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Educational Gerontology
ISSN
0360-1277
e-ISSN
—
Svazek periodika
36
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000280544700004
EID výsledku v databázi Scopus
—