Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coping with problematic situations and possible interventions for adolescents with disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F10%3A00366650" target="_blank" >RIV/68081740:_____/10:00366650 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Zvládanie problémových situácií a možnosti intervencie pre dospievajúcich s telesným postihnutím

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podstatou projektu je overovanie experimentálneho programu na zvyšovanie odolnosti voči negatívnemu dopadu stresu na zdravie v skupine dospievajúcich. Zameriavame sa na nácvik postupov v prevencii a na intenzívne rozvíjanie zdrojov odolnosti, najmä v období dospievania a špecificky u telesne postihnutých, ktorí sú v kritickej vývinovej fáze. Výskumnú vzorku tvorili dve skupiny dospievajúcich s telesným postihnutím (N=23) vo veku 13 ? 15 rokov. Špecificky sa zaoberáme otázkou preferencií stratégií zvládania u dospievajúcich, na medzipohlavné a vekové rozdiely, vplyv druhu a doby vzniku postihnutia na zvládanie. Komplexné poznanie a skúmanie procesov zvládania si vyžaduje interakčný prístup. Zohľadnenie súvislostí charakteristík záťažovej situácie a osobnosti i štúdium odolnosti v zmysle resiliencie je ťažiskom empirického výskumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Coping with problematic situations and possible interventions for adolescents with disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The basis of the project is evaluation of an experimental program, intended to improve resilience of young people against the negative impact of stress on their health. We are concentrating on training of prevention techniques and on an intensive development of resilience resources, especially during the period of adolescence, specifically the physically disabled, who are still in their critical development phase. The sample consisted of two groups of physically disabled adolescents in the age of 13 ? 15 years. We have specifically targeted the questions of preferences in coping strategies, of differences between genders and age groups and the effect of type and duration of disability on its handling. Complex knowledge and research into coping processes requires an interactive approach. Assessing the relationship between characteristics of stress situation and personality, as well as resistance research, in the meaning of resilience, is the core of our empirical study.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F2096" target="_blank" >GA406/09/2096: Emoční inteligence a její role v copingu</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů