Influencing the understanding of emotions, coping strategies, and anti-social behavior of South African pubescents by a preventive program
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00388856" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00388856 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Ovplyvňovanie porozumenia emóciám, copingových stratégií a antisociálneho správania juhoafrických pubescentov preventívnym programom
Popis výsledku v původním jazyce
Štúdia posudzuje efektivitu preventívneho programu zameraného na rozvíjanie schopnosti porozumieť emóciám, copingových stratégií a elimináciu antisociálneho správania vo vzorke juhoafrických pubescentov, a to bezprostredne po skončení programu, ako aj sosemmesačným odstupom od programu. Výsledky ukazujú na slabý účinok výcviku, signifikantné zmeny boli zaznamenané v experimentálnej skupine iba v niektorých sledovaných oblastiach (postoje k antisociálnemu správaniu, preferencia voľby stratégie sebaobviňovanie a posúdenie náročnosti zvládania niektorých situácií). Nárast skóre schopnosti porozumieť emóciám a pokles skóre antisociálneho správania nedosiahli štatistickú významnosť.
Název v anglickém jazyce
Influencing the understanding of emotions, coping strategies, and anti-social behavior of South African pubescents by a preventive program
Popis výsledku anglicky
The study is assessing the effectiveness of a preventive program focused on development of the ability to understand emotions, coping strategies, and elimination of antisocial behavior on the sample of South African early adolescents ? that is, immediately after termination of the program and, too, after the eight-month interval from the termination of the program. The results point at the weak effect of the training; significant changes in the experimental group were observed only in some observed areas (attitudes toward anti-social behavior, preference for the selection of a self-accusation strategy, and assessment of the demandingness of coping with certain situations). The increase of the scores in the ability to understand emotions and the decrease of antisocial behavior scores did not achieve the statistical significance.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychológia a patopsychológia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
315-335
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—