Tvorba testu prostorové představivosti - metodická studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00391250" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00391250 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba testu prostorové představivosti - metodická studie
Popis výsledku v původním jazyce
V předložené studii jsme analyzovali data získaná pomocí subtestu Prostorové představivosti Testu studijních předpokladů (2011 a 2012). Pomocí kvantitativních a kvalitativních postupů jsme zhodnotili dvacet v subtestu použitých položkových principů. Společná psychometrická analýza byla aplikována na rozsáhlý soubor dat pocházející od více než tisíce osob pro každou formu testu v obou ročnících. Dále jsme provedli kvalitativní analýzu u 15 osob, ve které jsme se zaměřili na strategie řešení položek (zejména s ohledem na podíl verbálně-analytických a vizuálně-analogových procesů). Výsledkem kvantitativních a kvalitativních analýz je pak výběr nejrelevantnějších principů položek, ze kterých vycházíme při tvorbě komplexního testu prostorové představivosti.
Název v anglickém jazyce
Building a spatial ability test ? methodical study
Popis výsledku anglicky
In the presented study we analyzed data from Test of learning potential (years 2011 and 2012), more specifically from the Spatial ability subtest. The total number of twenty item principles was evaluated using different approaches. Common psychometricalanalysis was based on a large dataset with more than a thousand persons for each test form in both years. Further we performed a qualitative analysis of inquiry from 15 persons focused on solving strategies (with respect to the share of verbal-analytic and visual-analogue processes). The outcome from quantitative and qualitative item analyses is a selection of most relevant item principles which will constitute a base ground for practice-relevant test of spatial ability.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2397" target="_blank" >GAP407/11/2397: Klasické a počítačem podporované metody v testování prostorové představivosti</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociálne procesy a osobnosť 2012: zborník príspevkov z 15. ročníka medzinárodnej konferencie
ISBN
978-80-88910-40-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
313-318
Název nakladatele
Ústav experimentálnej psychológie SAV
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Nový Smokovec
Datum konání akce
17. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—