Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba testu prostorové představivosti - metodická studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F12%3A00391250" target="_blank" >RIV/68081740:_____/12:00391250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba testu prostorové představivosti - metodická studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předložené studii jsme analyzovali data získaná pomocí subtestu Prostorové představivosti Testu studijních předpokladů (2011 a 2012). Pomocí kvantitativních a kvalitativních postupů jsme zhodnotili dvacet v subtestu použitých položkových principů. Společná psychometrická analýza byla aplikována na rozsáhlý soubor dat pocházející od více než tisíce osob pro každou formu testu v obou ročnících. Dále jsme provedli kvalitativní analýzu u 15 osob, ve které jsme se zaměřili na strategie řešení položek (zejména s ohledem na podíl verbálně-analytických a vizuálně-analogových procesů). Výsledkem kvantitativních a kvalitativních analýz je pak výběr nejrelevantnějších principů položek, ze kterých vycházíme při tvorbě komplexního testu prostorové představivosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Building a spatial ability test ? methodical study

  • Popis výsledku anglicky

    In the presented study we analyzed data from Test of learning potential (years 2011 and 2012), more specifically from the Spatial ability subtest. The total number of twenty item principles was evaluated using different approaches. Common psychometricalanalysis was based on a large dataset with more than a thousand persons for each test form in both years. Further we performed a qualitative analysis of inquiry from 15 persons focused on solving strategies (with respect to the share of verbal-analytic and visual-analogue processes). The outcome from quantitative and qualitative item analyses is a selection of most relevant item principles which will constitute a base ground for practice-relevant test of spatial ability.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F2397" target="_blank" >GAP407/11/2397: Klasické a počítačem podporované metody v testování prostorové představivosti</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociálne procesy a osobnosť 2012: zborník príspevkov z 15. ročníka medzinárodnej konferencie

  • ISBN

    978-80-88910-40-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    313-318

  • Název nakladatele

    Ústav experimentálnej psychológie SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Nový Smokovec

  • Datum konání akce

    17. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku