Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Položková analýza testů studijních předpokladů jako součást zkvalitňování procesu přijímání na vysokou školu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153975" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Položková analýza testů studijních předpokladů jako součást zkvalitňování procesu přijímání na vysokou školu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přijímací řízení na VŠ je situace high-stakes testování. Potřebujeme proto kvalitní, tj. objektivní, validní a spolehlivé testy. Test je ovšem jen tak dobrý, jak dobré jsou jeho položky. Článek představuje položkovou analýzu dle klasické testové teorie (obtížnost, citlivost, vnitřní konzistence) testů studijních předpokladů na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Datový soubor tvořilo 14 verzí přijímacích testů o 50 položkách, tj. celkem 700 položek rozdělený do 5 oddílů (základy společenských věd a všeobecný přehled, verbální myšlení, kritické myšlení, prostorová představivost, logicko-analytické myšlení), které v roce 2014 řešilo celkem 3836 uchazečů. Z výsledků plyne, že nedokonalých položek je i přes poměrně měkká kritéria, poměrněhodně. Pokud těchto zhruba 30 % položek vyřadíme, psychometrické ukazatele testů studijních předpokladů se zlepší. Ne vždy se ale dá spoléhat na čísla, je důležitý též kvalitativní pohled, některé položky se dají opravit. Testy studijních

  • Název v anglickém jazyce

    Item analysis of learning potential tests asa way of increasing quality of university admission process

  • Popis výsledku anglicky

    Admissions to universities are the situations of high-stakes testing. What we need, are good tests, which means objective, valid and reliable tests. The test, however, is only as good as are his items. The paper presents the item analysis of learning potential tests used at the Philosophical Faculty of Palacky University in Olomouc based on classical test theory (difficulty, sensitivity, internal consistency). The data consists of 14 versions of admission tests (each contains 50 items), i.e. total of 700 items divided into five sections (social science knowledge, verbal skills, critical thinking, spatial ability, logical and analytical thinking). The total of 3836 candidates underwent these tests in the year 2014. The results show that there are about34 % of imperfect items, despite choosing relatively soft criteria. If these items were discarded, psychometric indicators of tests have improved. It is also important to judge each item qualitatively, some items can be repaired. Anyway l

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD EXISTENCE 2015. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.

  • ISBN

    978-80-244-4694-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    75-85

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku