Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of maternal behavior in children's pretense during the second year of life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F15%3A00472501" target="_blank" >RIV/68081740:_____/15:00472501 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cogdev.2014.12.011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.cogdev.2014.12.011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.cogdev.2014.12.011" target="_blank" >10.1016/j.cogdev.2014.12.011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of maternal behavior in children's pretense during the second year of life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a cross-sectional study we investigated children's pretense and imitation of pretense at 12, 15, and 18 months of age during natural play and pretend play with their mothers and during imitation and causal transformation tasks with an experimenter. Maternal pretense, imitation of pretense, and verbalizations were also coded during mother-child interactions. Results showed that the frequency of child pretense increased with age across all conditions. Child imitation of pretense remained consistent in all age groups during interactions with mothers, while it peaked at 15 months and then decreased during pretense tasks with the experimenter. Children also engaged in more imitation with mothers during pretend play than during natural play. Additionally, maternal pretense predicted child imitation whereas maternal imitation and verbalizations predicted child pretense. These findings indicate that specific maternal behaviors scaffold pretense and facilitate imitation of pretense in very young children. (C) 2014 Elsevier Inc. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of maternal behavior in children's pretense during the second year of life

  • Popis výsledku anglicky

    In a cross-sectional study we investigated children's pretense and imitation of pretense at 12, 15, and 18 months of age during natural play and pretend play with their mothers and during imitation and causal transformation tasks with an experimenter. Maternal pretense, imitation of pretense, and verbalizations were also coded during mother-child interactions. Results showed that the frequency of child pretense increased with age across all conditions. Child imitation of pretense remained consistent in all age groups during interactions with mothers, while it peaked at 15 months and then decreased during pretense tasks with the experimenter. Children also engaged in more imitation with mothers during pretend play than during natural play. Additionally, maternal pretense predicted child imitation whereas maternal imitation and verbalizations predicted child pretense. These findings indicate that specific maternal behaviors scaffold pretense and facilitate imitation of pretense in very young children. (C) 2014 Elsevier Inc. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F10%2FP610" target="_blank" >GPP407/10/P610: Raná komunikace: Fyziologické koreláty sdílení emocí s ostatními během prvního roku života</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cognitive Development

  • ISSN

    0885-2014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    APR-JUN

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    3-15

  • Kód UT WoS článku

    000353085500002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84939981509